Vyčkejte, prosím, služba se aktivuje až s první objednávkou, kterou nám v rámci Ověřeno zákazníky zašlete. Poté zmíněná hláška „Obchod ”název obchodu” nemá tuto službu zavedenou”, zmizí.
V souladu s legislativou ČR naše právní oddělení vypracovalo text, který můžete do svých obchodních podmínek zakomponovat:
„Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.“
Povinností obchodníka je umožnění zákazníkům odmítnout zasílání obchodních sdělení včetně dotazníků Ověřeno zákazníky. Ze článku 3.2. vyplývá, že povinností obchodníka je nabídnout zákazníkovi možnost tato sdělení nedostávat. To bude řešeno nezatrženým checkboxem s textem: “Nesouhlasím se zasláním dotazníku spokojenosti v rámci programu Ověřeno zákazníky, který pomáhá zlepšovat vaše služby.“
Heureka bude kontrolovat, zda má e-shop na svých stránkách checkbox pro službu Ověřeno zákazníky a to princip opt-out.
Nikoli, Heureka.cz dává uživatelům prostor pro sdílení svých zkušeností s obchodníky, e-shopy, k hodnocení kvality e-shopu či zakoupeného zboží. Za příspěvky jsou odpovědní jejich autoři. Heureka.cz dle zák. č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti, není povinna kontrolovat obsah příspěvků a posuzovat jejich správnost nebo pravdivost, ani sama z vlastní iniciativy jakékoli příspěvky odstraňovat.
Heureka.cz příspěvky odstraní pouze výjimečně, a to v případech, kdy osoba žádající odstranění příspěvku prokazatelně písemně doloží, že jeho obsah či jednání jeho autora jsou protiprávní (např. pravomocné rozhodnutí soudu).
Slova jako "podvodník", "lhář"a podobné, ačkoliv mají negativní význam, nejsou důvodem pro odstranění nebo editování recenze (s výjimkou případu, kdy je soudem shledáno takové jednání jako protiprávní).
Celé stanovisko společnosti Group a.s. k odpovědnosti za obsah příspěvků je ke stažení zde.
Pro získání certifikátu Ověřeno zákazníky je třeba, aby měl e-shop skript správně vložen a byl osloven skutečně zákazníky e-shopu. Poté je třeba mít dostatečný vzorek respondentů a to za období posledních 180 dní, jelikož sledujeme aktuální kvalitu e-shopu. Nelze stanovit přesný počet potřebných hodnocení k získání tohoto certifikátu, jelikož nezáleží pouze na kvantitě, ale také na kvalitě služeb e-shopu.
Certifikát je získáván a odebírán automaticky (zcela bez našeho manuálního zásahu) na základě koeficientu počtu a kvality hodnocení. Jakmile má e-shop na daný certifikát nárok, je o tom informován emailem včetně ikonek. Stejný postup je i v případě ztráty certifikátu.
Modrý certifikát Ověřeno zákazníky získávají ty e-shopy, které jsou zapojeny do služby Ověřeno zákazníky, mají skript správně vložen a za období posledních 180 dní získají dostatečný počet respondentů a to v řádu desítek hodnocení. Zároveň pro získání certifikátu potřebuje e-shop minimálně 90% doporučení za posledních 90 dní. Následně pokud ve sledovaném období % doporučení klesne na 88% a méně, je e-shopu certifikát automaticky odebrán.
Zlatý certifikát Ověřeno zákazníky získávají ty e-shopy, které jsou zapojeny do služby Ověřeno zákazníky, mají skript správně vložen a za období posledních 180 dní získají dostatečný počet respondentů a to v řádu stovek hodnocení. Zároveň pro získání certifikátu potřebuje e-shop minimálně 97% doporučení za posledních 90 dní. Následně pokud ve sledovaném období % doporučení klesne na 95% a méně, je e-shopu certifikát automaticky odebrán.
Na tuto otázku neznáme odpověď a bohužel nedokážeme ani odhadnout, kdy získáte certifikát. Systém Ověřeno zákazníky funguje na každodenním přepočítávání kvality a počtu hodnocení robotem. Bohužel ani po technické stránce nejsme schopni e-shopům certifikát Ověřeno zákazníky přiřazovat manuálně.
Jakmile budete mít na daný certifikát nárok, budete o tom informován e-mailem.
Heureka je připravena vám s argumentací celého procesu pomoci. Služba Ověřeno zákazníky a její obchodní podmínky jsou v souladu s legislativou ČR a naše právní oddělení je připraveno vám poskytnout odborné poradenství a celou záležitost s ÚOOÚ vykomunikovat. Pro více informací se prosím obraťte na [email protected].
Na detailu obchodu s recenzemi zobrazujeme pouze ta hodnocení, ve kterých zákazník vyplnil nepovinná textová pole (ukázka dotazníku) . Textovými poli se rozumí poslední tři otázky "Jaké hlavní výhody podle Vás obchod nabízí?", "Jaké hlavní slabiny má podle Vás tento obchod?", "Jak byste shrnul(a) Váš názor na obchod pro ostatní nakupující?". Aby se hodnocení zobrazilo, stačí vyplnit alespoň jednu z těchto otázek.
Pokud zákazník text nevyplní, hodnocení nezobrazujeme, protože nemáme co zobrazovat, ale hodnocení se započítává do celkového procentuálního hodnocení obchodu. Kopii všech vyplněných dotazníků vám zasíláme na emailovou adresu, kterou jste si určili při registraci do služby Ověřeno zákazníky.
Hodnocení je přepočítáváno každý den, aby bylo vždy aktuální za posledních 90 dní. Každý den tedy vychází celková statistika z jiného celkového počtu hodnocení, protože hodnocení starší 90 dní se již do statistiky nepočítají a naopak se přičítají nová hodnocení.
Statistiky výsledků dotazníků můžete sledovat přímo zde v administraci v záložce Ověřeno zákazníky. Filtr s obdobím neměňte, protože už máte předdefinované období posledních 90 dní, za které počítáme procentuální statatistiku. Počet hodnocení a procento doporučení za toto období vychází z otázky "Doporučil/a byste obchod svým známým?".
https://www.heureka.cz/direct/dotaznik/objednavka.php?id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&[email protected]&itemId[]=206210&orderid=123456
orderid = vaše číslo objednávky, kterým bude označen vyplněný dotazník (celé kladné číslo)
Celý návod najdete zde.
1) ITEM_ID se v Ověřeno zákazníky využívá pro produktové recenze, které si pak může obchod umístit na svůj web. Pokud obchod zasílá ITEM_ID v hlavním XML souboru a zároveň ve skriptu pro Ověřeno zákazníky, nabídneme zákazníkům po vyplnění dotazníku spokojenosti na obchod i možnost ohodnotit produkt, který v obchodě zakoupil. Tyto recenze si poté může obchod exportovat v administraci obchodu na Heureka.cz v záložce Ověřeno zákazníky a umístit na svůj web. Jak export vypadá se můžete podívat zde.
Ukázka zobrazení produktových recenzí:
2) ITEM_ID je také důležité, pokud chce obchod nastavit pozdějšího odeslání dotazníků spokojenosti.