Na Heurece nám nejde pouze o nejnižší cenu. Jelikož naši uživatelé nevybírají pouze nejlevnější nabídky produktů, rozhodli jsme se řadit e-shopy podle několika kritérií, abychom na prvních místech nabídli uživatelům především rychlé, spolehlivé a ověřené e-shopy. Uživatel nesmí mít obavy z toho, že nakupuje v neseriozním e-shopu, ale naopak musí z Heureky odejít do e-shopu, který je kvalitní a prověřený.
Heureka.cz se snaží vybrat zákazníkům kvalitní e-shopy. Ty se zobrazují jako doporučené obchody "Heureka pro vás vybírá kvalitní obchody". Zde se mohou zobrazit až 4 e-shopy, které dosahují určitých kvalit. Řazení e-shopů v tomto boxu zohledňuje následující kritéria:
Dále jsou e-shopy seřazeny standardně podle ceny zboží a za klik je účtována minimální cena sekce.
Box doporučených nabídek se zobrazí, pokud je na produktové kartě nabídka od alespoň dvou e-shopů.
Jelikož jsme si vědomi toho, že hvězdičkový způsob hodnocení e-shopu může být zneužit vlivy nekalé konkurence či nespokojených zákazníků, nabízíme e-shopům možnost zapojit se do relevantního a ověřeného způsobu hodnocení e-shopu, kterou představuje služba Ověřeno zákazníky. Díky této službě jsou osloveni všichni zákazníci e-shopu, kteří pak jsou požádání o uživatelské hodnocení e-shopu. Zapojí-li se e-shop do tohoto systému, při dostatečném množství pozitivních recenzí může získat ikonku Ověřeno zákazníky a navíc bude umístěn výše v řazení e-shopů.
Dalším důležitým kritériem je uváděná dostupnost zboží. Je-li výrobek obchodu dostupný skladem, může se mezi e-shopy zobrazovat výše. Velice přísně je u tohoto kritéria kontrolována pravdivost uváděných údajů. Pokud e-shop záměrně uvádí zkreslené údaje, může být za to penalizován.
https://sluzby.heureka.cz/napoveda/dostupnost-produktu/
Cena samotného zboží tedy není to nejdůležitější, ale stále hraje podstatnou roli při výběru zákazníka, proto je do tohoto systému hodnocení započítávána. Započítává se konečná cena i se všemi recyklačními a autorskými poplatky. Pokud e-shop záměrně uvádí cenu odlišnou než tu, za kterou lze na jeho stránkách produkt koupit, může být penalizován či vyřazen ze seznamu e-shopů.
Do řazení e-shopů se započítává také cena za proklik návštěvníka, kterou si může e-shop libovolně nastavit. Cena za proklik musí být stejná nebo vyšší než stanovená minimální cena na danou sekci. Ve chvíli, kdy se se svým produktem nedostanete mezi doporučené obchody, je vám odečítána pouze základní cena z ceníku. U produktů do 21,00 Kč není cena prokliku účtována.
Systém Heureky funguje na podobné bázi jako klasické PPC systémy (Google Adwords, Sklik, ...). E-shop si nastaví maximální cenu za návštěvníka, kterou je ochoten zaplatit. E-shopy jsou seřazeny na základě nabídnuté ceny za proklik a dalších výše stanovených kritérií. E-shop neplatí maximální nabídnutou cenu, ale pouze cenu, kterou je potřeba platit, aby se umístil na dané pozici. Ceny prokliků si může e-shop nastavit v administraci, tamtéž obchod vidí historii prokliků a plateb, či přímo v XML souboru. Příslušná částka se odečítá z kreditu, který je potřeba nabít předem.
Dobít kredit můžete v záložce Stav kreditu, poté po získání certifikátu Ověřeno zákazníky si můžete navýšit cenu za proklik buď v administraci v záložce Nastavení cen prokliku, či prostřednictvím vašeho XML souboru (tag HEUREKA_CPC). V administraci nastavíte cenu za proklik na kategorie, či na jednotlivé produkty. V XML souboru nastavujete cenu na jednotlivé produkty. Díky ceně za proklik v XML souboru můžete své nastavení automatizovat. Také máte možnost využít autobiddovací nástroje, přehled jejich služeb naleznete zde.