Recenze zákazníků hrají podstatnou roli při vybírání e-shopu, ve kterém budou lidé nakupovat. Radikálním způsobem zvyšují důvěryhodnost vašeho e-shopu, odhalují slabé a silné e-shopy. Pomáhají zákazníkům orientovat se v kvalitě obchodníků. Ta je na internetu stále důležitější. Čím dál tím více se rozevírají nůžky mezi dobrými e-shopy a všemi ostatními. Důležité je tuto oblast nepodceňovat a komunikovat se zákazníky správným způsobem.
Ve spolupráci s poradenskou společností Acomware jsme pro vás připravili Manuál Jak komunikovat se zákazníky [PDF], kde najdete příklady chyb, kterých se v komunikaci vyvarovat a také příklady správných reakcí na recenze.
Recenzi uživatele nelze smazat. Pamatujte na to, že není možné recenzi uživatele smazat. Systém recenzí na Heurece je nezávislý a nelze do něj zasahovat na základě žádostí obchodů. Vždy je lépe na situaci pozitivně a klidně zareagovat, vysvětlit důvody a postavit se k reakcím čelem.
Konzistence v komunikaci. Vždy ve své komunikaci buďte konzistentní. Vy i vaši zaměstnanci by měli být vždy o všem dokonale informováni. Zákazníkovi se nesmí dostávat dvou různých odpovědí, jak známe od telefonních operátorů, či bank. Vždy buďte slušní, pište pokud možno spisovně a s milým či chápajícím tónem.
Odhadnutí situace. Ať už se děje cokoli, pozorně naslouchejte zákazníkovi a odhadněte situaci. Zkuste pochopit, jak zákazník přemýšlí a co řeší. Jen tak budete schopni správně reagovat.
Znalost zákazníka / poznání zákazníka – nejen pro znalost cílových skupin svých zákazníků, ale i znalost toho, jak zákazníci k jednotlivým druhům komunikace přistupují, patří k umění dobrého obchodníka. Pozorujte své zákazníky a uživatele, budete vědět, jak s nimi komunikovat přímo i nepřímo.
Stáhněte si celý Manuál Jak komunikovat se zákazníky [PDF].