Co je Balíkobot a v čem vám usnadní život a podnikání?
Balíkobot je služba, která za vás obstará spoustu časově náročných administrativních úkonů spojených s expedicí balíků. Ušetří vám nespočet rutinního klikání a přihlášování do systémů dopravců. Ve většině případů je vše zprovozněno už do druhého dne!
Výhody a funkce Balíkobotu:
-
Vše ovládáte přímo ze svého systému.
-
Služba validuje vstupní data o zásilkách.
-
Okamžitě vrací štítky dopravců – po jednom i hromadně.
-
Propisuje čísla zásilek/tracklinky přímo do vašeho systému.
-
Když je třeba, na klik štítky smaže.
-
S Balíkobotem získáte okamžitý přehled o aktuálním stavu zásilky:
-
dokážete rychle zareagovat zákazníkovi, který volá s dotazem, kde má zásilku,
-
můžete motivovat klienty vyzvednout zásilku čekající na výdejním místě.
-
Na změnu stavu zásilky můžete navázat další aktivity pro zpříjemnění zákazníkovy uživatelské zkušenosti:
-
můžete odeslat e-mail s poděkováním nebo motivací k dalšímu nákupu,
-
nebo pošlete finální faktury e-mailem, díky čemuž neřešíte dobropisy.
Součástí služby je zákaznická podpora na telefonu – jeden kontakt pro jakékoli potřeby klientů: +420 227 272 200 a [email protected].
Balíkobot je integrován vždy přímo do vašeho systému. Seznam podporovaných systémů najdete zde: https://www.balikobot.cz/integrace/.
Jestli jste svůj systém nenašli, kontaktujte svého dodavatele systému nebo rovnou Balíkobot.
Na Balíkobot můžete přes API napojit i svá vlastní řešení.
Co potřebuji, abych mohl Balíkobot používat
-
Mít zasmluvněné dopravce a služby, které chci přes Balíkobot používat,
-
dostupnou službu Balíkobot ve svém systému nebo možnost se na Balíkobot napojit
-
a především chuť inovovat a zlepšit expedici.
Propojení expedičního systému s Balíkobotem
-
Po uzavření spolupráce s Balíkobotem získáte přístup do klientské zóny Balíkobotu na stránkách www.balikobot.cz, kde mj. najdete také API přístupy pro propojení s expedičním systémem.
-
Nastavíte si zde formát štítků (A4 nebo pro kotoučové tiskárny) a své údaje (údaje o odesílateli).
Nastavení je napříč systémy individuální. V případě e-shopových systémů si klienti nejčastěji vystačí s návodem na webu systému nebo jeho partnera, přičemž nastavení a vyzkoušení nezabere v průměru více než půl hodiny.
Obvykle stačí jednorázově:
-
vyplnit API přístupy v expedičním systému,
-
propojit dopravce a jeho služby v košíku s Balíkobotem,
-
nastavit, které formy úhrady jsou pro Balíkobot dobírkové.
Pokud je to možné, doporučujeme tím nekončit a dále si nastavit:
-
jak se budou automaticky přepínat stavy zásilek podle průběhu doručování
-
a dle změny stavu zásilek si nastavit automatické odesílání e-mailových šablon.
Odkazy na některé externí návody/dokumentace, jak si nastavit Balíkobot:
E-shopové systémy:
Open source systémy:
Účetní systémy:
Pro nastavení na míru, nebo ve složitějších ERP a WMS systémech doporučujeme obrátit kontaktovat partnera systému, který nejen pomůže vše nastavit, ale i zaškolit.
Jak dlouho to trvá?
To vždy záleží na expedičním systému a zasmluvněných dopravcích. Např. klienta na systému Shoptet s dopravci GLS a Zásilkovna napojíme do druhého dne.
Doporučujeme sice neřešit vše na poslední chvíli, ale s předstihem. I když byste nás ale kontaktovali uprostřed sezóny, zprovoznění služby nebude trvat déle.
Chcete zjistit své možnosti zjednodušení práce, snížení chybovosti a zrychlení expedice s Balíkobotem?
Vyplňte → registrační formulář ← a proberte to s odborníkem