Informace o uživateli

Odhlásit se
Administrace e-shopu
  • Nastavení
    • Přidat obchod
  • Nápověda a aktuality
    • Průvodce Heurekou pro e-shopy
    • Podmínky a důležité dokumenty
    • Přehled shop systémů

Co je služba Měření konverzí?

Měření konverzí je nástroj, který vám ukáže mnoho užitečných informací. Řekne vám, kolik uživatelů, kteří se proklikli z Heureky, dokončilo nákup v e-shopu. A to dokonce i na úrovni jednotlivých kategorií a produktů. Službu Měření konverzí může využít každý e-shop zaregistrovaný na Heurece.


Abyste mohli ve svém e-shopu měřit konverze, je potřeba si v e-shopu implementovat skript Měření konverzí. Na jeho základě se vám ve statistikách prokliků (v administraci obchodu na Heurece) zobrazí, kolik prokliků a z jakých produktů se proměnilo v objednávku. Pokud tedy uživatel klikne na Heurece na produkt A dne 10. 11., ale nakoupí ve vašem obchodě až 20. 11. produkt B, tak se konverze zobrazí u prokliku, tedy 10. 11. u produktu A. Konverze se mohou započítat až 30 dnů po prokliku.

Ukázka statistik na stránce služby měření konverzí

 

Nové vs staré měření konverzí

 
Na e-shopu můžete mít současně nasazené oba skripty pro měření konverzí – starý i nový. Ve statistikách ve správě obchodu pak zobrazujeme data z obou verzí odděleně (nové/staré). Pokud zaznamenáte rozdíly mezi statistikami, je to pravděpodobně způsobeno tím, že nové měření zohledňuje data s DPH, zaznamenává konverze z prohlížečů Safari a Firefox a také z naší mobilní aplikace. V administraci obchodu si navíc můžete nastavit, zda chcete náklady zobrazovat s DPH, nebo bez něj.
 
Ve výchozím nastavení předpokládáme, že nám hodnoty objednávek posíláte včetně DPH. Pokud ale chcete náklady zobrazovat bez DPH, můžete si to jednoduše změnit v administraci. Jen je důležité, aby toto nastavení odpovídalo formátu, ve kterém nám hodnoty objednávek skutečně posíláte – tedy buď s DPH, nebo bez DPH.
 

 

Upozornění: reporty z Měření konverzí ve správě obchodu jsou v tuto chvíli dostupné pouze pro starou verzi měření. Najdete je v administraci v sekci „Přehled o výkonu a nákladech“

Pokud přecházíte na nové Měření konverzí, došlo ke změně umístění i formátu klíče. Oproti starému Měření konverzí, kde jste hledali Veřejný klíč pro Měření konverzí (který měl 32 znaků), klíč pro nové Měření konverzí naleznete ve své administraci pod záložkou „Měření konverzí - nové“ -> v pravém dolním rohu pod názvem „Váš API klíč“ (nově obsahuje 36 znaků). Na dané stránce dohledáte i skript pro produktový detail a skript pro Thank you page. 

 

 

Nastavení služby nového Měření konverzí:

Nové Měření konverzí můžete na svůj e-shop nasadit dvěma způsoby – buď pomocí podporovaného shopsystému, nebo vlastní implementací.
  1. Pomocí shopsystému
    Pokud váš obchod funguje na shopsystému podporujícím nové Měření konverzí, stačí v administraci vložit
    „Váš API klíč“

     
  2. Vlastní implementace pomocí skriptu pro Měření konverzí
    Pokud implementujete měření ručně, je potřeba přidat dva skripty:
    • Skript pro produktový detail – důležité pro správné určení konverze
    • Skript pro stránku s poděkováním (Thank you page) – pro zachycení objednávek.

 

Je potřeba také zkontrolovat že po přesměrování z Heureky na váš obchod zůstává v URL adrese identifikátor prokliku “hgtid”, který je potřebný spolu se skriptem pro produktový detail k měření konverzí.
 
Příklad: https://”název obchodu”/iphone-13-128gb-cerna-d6731111.htm?utm_source=heureka_cz&utm_medium=product&utm_campaign=heureka_cz_mobilni-telefony_ios_x_ri036b2&hgtid=a6a0b088-773e-4e84-a847-bbb3197632ee
 
Více informací o implementaci naleznete v Technické dokumentaci služby měření konverzí
 

Jak ověřit úspěšné nastavení služby?

Správnost nasazení nového Měření konverzí si můžete ověřit v administraci obchodu pomocí tlačítka „Ověřit instalaci“.

Pokud se neobjeví žádná informace, znamená to, že jsme dosud přes daný skript neobdrželi žádnou objednávku, a proto nemůžeme instalaci ověřit.

Tato funkce slouží pouze k prvotnímu ověření správnosti implementace. Jakmile od vás přijde do systému první objednávka, bude se v administraci zobrazovat jako „úspěšná instalace“, i v případě, že by byl skript později odstraněn nebo nesprávně nasazen.

 

 

Jak zjistit, že služba nefunguje správně?

Zda nám správně odesíláte data pro nové Měření konverzí, si můžete ověřit v administraci v sekci „Statistiky - Nové“. V nich zobrazujeme chybné objednávky za posledních 7 dní, nicméně zobrazujeme pouze posledních 10 chybných objednávek jako ukázku. Vypsané chyby lze napravit dle přiloženého návodu:

 

 

Nejčastější chyby:

Chyby v novém Měření konverzí rozdělujeme do dvou kategorií:

  • Chyby vyžadující zásah ze strany obchodu – ty mohou ovlivnit správnost měření a je potřeba je opravit.
  • Varování – nebrání samotnému fungování skriptu, ale mohou způsobit nepřesnosti ve statistikách (například v cenách nebo počtech objednávek).

Nejčastější chybou, při  implementaci bývá, že celková cena objednávky se neshoduje se součtem jednotlivých cen produktů = PRICE_DONT_MATCH. Vždy tedy doporučujeme zkontrolovat, že toto bylo nastaveno správně. Seznam všech chyb naleznete zde.

Dále se mohou objevit chyby v konkrétních datech, které jsou odesílány přes skript na stránce s poděkováním (Thank you page). Nejčastěji se týkají následujících tagů:

  • ORDER_ID
  • PRODUCT_ITEM_ID
  • PRODUCT_NAME
  • TOTAL_PRICE_VAT
  • SET_CURRENCY

Zaměřte se především na implementaci skriptu na Thank you page – ten je klíčový pro správné měření objednávek.

V těchto případech doporučujeme zkontrolovat, zda jsou hodnoty v těchto polích správně vyplňovány a správně odesílány.

Heureka

U nás najdete přes 29 000 000 produktů a 38 100 internetových obchodů

O Heurece

  • Co je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmínky používání
  • Volná pracovní místa
  • Pro média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pro zákazníky

  • Jak nakoupit
  • Heureka v mobilu
  • Heureka radí
  • Nakupte přímo u nás
  • Nastavení souhlasu
  • Užívání cookies
  • Ochrana soukromí
  • Bezpečná platba kartou Bezpečná platba kartou

Pro partnery

  • Administrace e-shopu
  • Registrovat nový e-shop
  • Služby pro e-shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pro značky
  • Datové přehledy
  • Affiliate program
  • Edukační videa
  • Nápověda

Projekty

  • Ověřeno zákazníky
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikace partnerů
  • Black Friday
  • Udržitelný e-shop

Zákaznická linka

+420 488 570 070

Sledujte nás na sociálních sítích

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všechna práva vyhrazena.