Měření konverzí je nástroj, který vám ukáže mnoho užitečných informací. Řekne vám, kolik uživatelů, kteří se proklikli z Heureky, dokončilo nákup v e-shopu. A to dokonce i na úrovni jednotlivých kategorií a produktů. Službu Měření konverzí může využít každý e-shop zaregistrovaný na Heurece.
Abyste mohli ve svém e-shopu měřit konverze, je potřeba si v e-shopu implementovat skript Měření konverzí. Na jeho základě se vám ve statistikách prokliků (v administraci obchodu na Heurece) zobrazí, kolik prokliků a z jakých produktů se proměnilo v objednávku. Pokud tedy uživatel klikne na Heurece na produkt A dne 10. 11., ale nakoupí ve vašem obchodě až 20. 11. produkt B, tak se konverze zobrazí u prokliku, tedy 10. 11. u produktu A. Konverze se mohou započítat až 30 dnů po prokliku.
Upozornění: reporty z Měření konverzí ve správě obchodu jsou v tuto chvíli dostupné pouze pro starou verzi měření. Najdete je v administraci v sekci „Přehled o výkonu a nákladech“
Pokud přecházíte na nové Měření konverzí, došlo ke změně umístění i formátu klíče. Oproti starému Měření konverzí, kde jste hledali Veřejný klíč pro Měření konverzí (který měl 32 znaků), klíč pro nové Měření konverzí naleznete ve své administraci pod záložkou „Měření konverzí - nové“ -> v pravém dolním rohu pod názvem „Váš API klíč“ (nově obsahuje 36 znaků). Na dané stránce dohledáte i skript pro produktový detail a skript pro Thank you page.
Správnost nasazení nového Měření konverzí si můžete ověřit v administraci obchodu pomocí tlačítka „Ověřit instalaci“.
Pokud se neobjeví žádná informace, znamená to, že jsme dosud přes daný skript neobdrželi žádnou objednávku, a proto nemůžeme instalaci ověřit.
Tato funkce slouží pouze k prvotnímu ověření správnosti implementace. Jakmile od vás přijde do systému první objednávka, bude se v administraci zobrazovat jako „úspěšná instalace“, i v případě, že by byl skript později odstraněn nebo nesprávně nasazen.
Zda nám správně odesíláte data pro nové Měření konverzí, si můžete ověřit v administraci v sekci „Statistiky - Nové“. V nich zobrazujeme chybné objednávky za posledních 7 dní, nicméně zobrazujeme pouze posledních 10 chybných objednávek jako ukázku. Vypsané chyby lze napravit dle přiloženého návodu:
Chyby v novém Měření konverzí rozdělujeme do dvou kategorií:
Nejčastější chybou, při implementaci bývá, že celková cena objednávky se neshoduje se součtem jednotlivých cen produktů = PRICE_DONT_MATCH. Vždy tedy doporučujeme zkontrolovat, že toto bylo nastaveno správně. Seznam všech chyb naleznete zde.
Dále se mohou objevit chyby v konkrétních datech, které jsou odesílány přes skript na stránce s poděkováním (Thank you page). Nejčastěji se týkají následujících tagů:
Zaměřte se především na implementaci skriptu na Thank you page – ten je klíčový pro správné měření objednávek.
V těchto případech doporučujeme zkontrolovat, zda jsou hodnoty v těchto polích správně vyplňovány a správně odesílány.