Informace o uživateli

Odhlásit se
Administrace e-shopu
  • Nastavení
    • Přidat obchod
  • Nápověda a aktuality
    • Průvodce Heurekou pro e-shopy
    • Podmínky a důležité dokumenty
    • Přehled shop systémů

FAQ - GDPR


Je výklad Heureky u služby Ověřeno zákazníky v souladu s legislativou a opravdu nepotřebujeme sbírat souhlasy zákazníků za účelem odeslání jejich citlivých údajů (e-mailu) Heurece?

Tento náš postup je v souladu s legislativou a GDPR, což máme potvrzené renomovanou právní kanceláří Rowan Legal a konzultační společností KPMG, se kterými jsme se na GDPR dlouhou dobu připravovali a také konzultacemi v rámci APEK.

Viz také článek zde: https://www.apek.cz/clanky/gdpr-obchodnici-a-nakupni-radce-heureka-jak-spra


Jak tedy řešit checkbox v nákupním procesu? Má být opt-in, nebo opt-out formou?

Obchodník je oprávněn zasílat obchodní sdělení svým zákazníkům, pokud jejich kontaktní údaj obchodník získal v souvislosti s prodejem zboží nebo služeb, přičemž musí být dodržen opt-out princip, tedy zákazník musí mít možnost odmítnout zaslání obchodního sdělení při realizaci objednávky, případně kdykoliv poté při zaslání obchodního sdělení. Obchodník je oprávněn zasílat pouze taková sdělení, která se týkají činnosti obchodníka. Oprávnění zasílat obchodní sdělení jeho zákazníkům je obchodníkovi dáno na základě příslušných ustanovení zákona o některých službách informační společnosti (ZSIS). Řešení opt-out implementuje pro službu Ověřeno zákazníky také leader v oblasti shopsystémů společnost Shoptet.

Doporučená textace Heurekou pro takový checkbox je “Nesouhlasím se zasláním dotazníku spokojenosti v rámci programu Ověřeno zákazníky, který pomáhá zlepšovat vaše služby.“


Znamená to, že s příchodem GDPR začnete mazat profily e-shopů?

To ne, stále platí že celé profily e-shopů nemažeme. Pouze blokujeme, aby nedocházelo k importu dat a zobrazování produktů, ale byla zachována historie obchodu a recenzí. Na žádost obchodníka můžeme v souladu s GDPR smazat pouze osobní údaje spojené s registrovaným profilem e-shopu, tzn. jméno a e-mailovou adresu. Na detailu obchodu nezobrazujeme žádnou informaci, která by se týkala obchodního vztahu, nebo byla jiným způsobem neveřejná.

Více v našich obchodních podmínkách bod 5.5.


Jakou formou bude řesena zpracovatelská smlouva mezi e-shopem a Heurekou? Nebo zpracovatelská smlouva bude součástí obchodních podmínek a obchodník nemusí nic navíc odsouhlasovat, protože dříve s podmínkami souhlasil?

Zpracovatelská smlouva, čili doložka o zpracování osobních údajů, bude součástí nových obchodních podmínek, které vstoupí v platnost 25.5. a nahradí dosavadní obchodní podmínky. Není potřeba uzavírat žádnou jinou nebo novou písemnou smlouvu.


Když zákazník zaškrtne, že nechce zasílat OZ u jednoho shopu, znamená to automaticky, že mu nebude Heureka posílat dotazníky ani z jiných shopů?

V případě, že zákazník projeví nesouhlas se zasíláním dotazníku spokojenosti na daném e-shopu, nebude mu zaslán pouze tento konkrétní dotazník. Když zákazník odmítne zasílání dotazníků přímo v samotném dotazníku Ověřeno zákazníky odhlásí se automaticky z odběru celého programu OZ. Pokud se bude chtít znovu k odběru dotazníků přihlásit, je potřeba kontaktovat Heureku na [email protected].


Pokud vás zajímá více, o GDPR jsme psali i na našem blogu. Podívejte se zde.

Heureka

U nás najdete přes 29 000 000 produktů a 38 100 internetových obchodů

O Heurece

  • Co je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmínky používání
  • Volná pracovní místa
  • Pro média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pro zákazníky

  • Jak nakoupit
  • Heureka v mobilu
  • Heureka radí
  • Nakupte přímo u nás
  • Nastavení souhlasu
  • Užívání cookies
  • Ochrana soukromí
  • Bezpečná platba kartou Bezpečná platba kartou

Pro partnery

  • Administrace e-shopu
  • Registrovat nový e-shop
  • Služby pro e-shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pro značky
  • Datové přehledy
  • Affiliate program
  • Edukační videa
  • Nápověda

Projekty

  • Ověřeno zákazníky
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikace partnerů
  • Black Friday
  • Udržitelný e-shop

Zákaznická linka

+420 488 570 070

Sledujte nás na sociálních sítích

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všechna práva vyhrazena.