Tento náš postup je v souladu s legislativou a GDPR, což máme potvrzené renomovanou právní kanceláří Rowan Legal a konzultační společností KPMG, se kterými jsme se na GDPR dlouhou dobu připravovali a také konzultacemi v rámci APEK.
Viz také článek zde: https://www.apek.cz/clanky/gdpr-obchodnici-a-nakupni-radce-heureka-jak-spra
Obchodník je oprávněn zasílat obchodní sdělení svým zákazníkům, pokud jejich kontaktní údaj obchodník získal v souvislosti s prodejem zboží nebo služeb, přičemž musí být dodržen opt-out princip, tedy zákazník musí mít možnost odmítnout zaslání obchodního sdělení při realizaci objednávky, případně kdykoliv poté při zaslání obchodního sdělení. Obchodník je oprávněn zasílat pouze taková sdělení, která se týkají činnosti obchodníka. Oprávnění zasílat obchodní sdělení jeho zákazníkům je obchodníkovi dáno na základě příslušných ustanovení zákona o některých službách informační společnosti (ZSIS). Řešení opt-out implementuje pro službu Ověřeno zákazníky také leader v oblasti shopsystémů společnost Shoptet.
Doporučená textace Heurekou pro takový checkbox je “Nesouhlasím se zasláním dotazníku spokojenosti v rámci programu Ověřeno zákazníky, který pomáhá zlepšovat vaše služby.“
To ne, stále platí že celé profily e-shopů nemažeme. Pouze blokujeme, aby nedocházelo k importu dat a zobrazování produktů, ale byla zachována historie obchodu a recenzí. Na žádost obchodníka můžeme v souladu s GDPR smazat pouze osobní údaje spojené s registrovaným profilem e-shopu, tzn. jméno a e-mailovou adresu. Na detailu obchodu nezobrazujeme žádnou informaci, která by se týkala obchodního vztahu, nebo byla jiným způsobem neveřejná.
Více v našich obchodních podmínkách bod 5.5.
Zpracovatelská smlouva, čili doložka o zpracování osobních údajů, bude součástí nových obchodních podmínek, které vstoupí v platnost 25.5. a nahradí dosavadní obchodní podmínky. Není potřeba uzavírat žádnou jinou nebo novou písemnou smlouvu.
V případě, že zákazník projeví nesouhlas se zasíláním dotazníku spokojenosti na daném e-shopu, nebude mu zaslán pouze tento konkrétní dotazník. Když zákazník odmítne zasílání dotazníků přímo v samotném dotazníku Ověřeno zákazníky odhlásí se automaticky z odběru celého programu OZ. Pokud se bude chtít znovu k odběru dotazníků přihlásit, je potřeba kontaktovat Heureku na [email protected].
Pokud vás zajímá více, o GDPR jsme psali i na našem blogu. Podívejte se zde.