Informace o uživateli

Odhlásit se
Administrace e-shopu
  • Nastavení
    • Přidat obchod
  • Nápověda a aktuality
    • Průvodce Heurekou pro e-shopy
    • Podmínky a důležité dokumenty
    • Přehled shop systémů

Jak číst ve statistikách na Heurece?

Naše statistiky vám předávají informace o proklicích na vaše produkty. Pokud využíváte měření konverzí, ve statistikách najdete informace o prodejích. Konkrétně vaše náklady a výnosy. Můžete zde sledovat i PNO jak pro celé kategorie, tak pro konkrétní produkty. 

 

Statistiky zobrazují pouze prokliky a následné nákupy, které zákazník uskuteční po předchozí návštěvě Heureky. Objednávka je připsána Heurece, pokud zákazník provede nákup do 30 dní od poslední návštěvy přes Heureku (podobně jako u affiliate systémů, které využívají Facebook, Google Ads nebo Sklik).

 

Objednávka je spojena s produktem, z něhož se uživatel prokliknul do vašeho obchodu. V praxi to znamená, že pokud se uživatel proklikne z pračky, ale koupí si ledničku, je objednávka přiřazena pračce, protože tento výrobek byl důvodem pro kliknutí na váš e-shop. 

 

V „Přehledu o výkonu a nákladech“ je objednávka přiřazena ke dni, kdy zákazník navštívil Heureku, nikoliv ke dni, kdy byla objednávka učiněna. Statistiky najdete pod záložkou „Statistiky a náklady“.

 

První graf se zaměřuje na obrat, náklady a metriku PNO (poměr nákladů k obratu).

Druhý graf se zaměřuje na konverze, objednávky a konverzní poměr.

Na hlavní stránce najdete celkové statistiky za vámi zvolené období.

 Jednotlivé kategorie můžete rozkliknout a dostat se tak na konkrétní produkty v dané kategorii.

 

Jaký je rozdíl mezi statistikami Heureky a Google Analytics?

Google Analytics na rozdíl od Heureky používá rozdílný atribuční model. Pokud budeme koukat v GA jen na zdroj návštěv z Heureky a porovnávat to se statistikami Heureky, najdeme několik rozdílů:

 

Heureka stejně jako jiné reklamní systémy (například Facebook, Google Ads, Sklik) počítá prokliky do e-shopu, ale Google analytics pracuje s návštěvami. To znamená, že pokud uživatel během 30 minut několikrát navštíví váš e-shop z Heureky (a pokud ve feedu nemáte nastavené UTM parametry, které přesně určují, odkud z Heureky uživatel přišel), Google Analytics započítá všechny tyto prokliky jako jednu návštěvu.

 

Pokud máte na e-shopu nasazené měření konverzí z Heureky, počet objednávek (tzv. transakcí) ve statistikách Heureky nemusí odpovídat počtu objednávek v Google Analytics.

 

V Google Analytics také záleží na tom, zda mezi příchodem z Heureky a samotnou objednávkou nebyl jiný nepřímý zdroj návštěvnosti (tzn. jiný než přímý – Direct – zdroj). Pokud ano, objednávka se připíše tomuto poslednímu nepřímému zdroji, tzv. last click. Dále záleží, jak máte v Google Analytics nastaveny „Session settings“, což ovlivňuje, kterému zdroji návštěvnosti se objednávka přiřadí.

 
 
Heureka

U nás najdete přes 29 000 000 produktů a 38 100 internetových obchodů

O Heurece

  • Co je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmínky používání
  • Volná pracovní místa
  • Pro média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pro zákazníky

  • Jak nakoupit
  • Heureka v mobilu
  • Heureka radí
  • Nakupte přímo u nás
  • Nastavení souhlasu
  • Užívání cookies
  • Ochrana soukromí
  • Bezpečná platba kartou Bezpečná platba kartou

Pro partnery

  • Administrace e-shopu
  • Registrovat nový e-shop
  • Služby pro e-shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pro značky
  • Datové přehledy
  • Affiliate program
  • Edukační videa
  • Nápověda

Projekty

  • Ověřeno zákazníky
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikace partnerů
  • Black Friday
  • Udržitelný e-shop

Zákaznická linka

+420 488 570 070

Sledujte nás na sociálních sítích

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všechna práva vyhrazena.