Naše statistiky vám předávají informace o proklicích na vaše produkty. Pokud využíváte měření konverzí, ve statistikách najdete informace o prodejích. Konkrétně vaše náklady a výnosy. Můžete zde sledovat i PNO jak pro celé kategorie, tak pro konkrétní produkty.
Statistiky zobrazují pouze prokliky a následné nákupy, které zákazník uskuteční po předchozí návštěvě Heureky. Objednávka je připsána Heurece, pokud zákazník provede nákup do 30 dní od poslední návštěvy přes Heureku (podobně jako u affiliate systémů, které využívají Facebook, Google Ads nebo Sklik).
Objednávka je spojena s produktem, z něhož se uživatel prokliknul do vašeho obchodu. V praxi to znamená, že pokud se uživatel proklikne z pračky, ale koupí si ledničku, je objednávka přiřazena pračce, protože tento výrobek byl důvodem pro kliknutí na váš e-shop.
V „Přehledu o výkonu a nákladech“ je objednávka přiřazena ke dni, kdy zákazník navštívil Heureku, nikoliv ke dni, kdy byla objednávka učiněna. Statistiky najdete pod záložkou „Statistiky a náklady“.
První graf se zaměřuje na obrat, náklady a metriku PNO (poměr nákladů k obratu).
Druhý graf se zaměřuje na konverze, objednávky a konverzní poměr.
Na hlavní stránce najdete celkové statistiky za vámi zvolené období.
Jednotlivé kategorie můžete rozkliknout a dostat se tak na konkrétní produkty v dané kategorii.
Google Analytics na rozdíl od Heureky používá rozdílný atribuční model. Pokud budeme koukat v GA jen na zdroj návštěv z Heureky a porovnávat to se statistikami Heureky, najdeme několik rozdílů:
Heureka stejně jako jiné reklamní systémy (například Facebook, Google Ads, Sklik) počítá prokliky do e-shopu, ale Google analytics pracuje s návštěvami. To znamená, že pokud uživatel během 30 minut několikrát navštíví váš e-shop z Heureky (a pokud ve feedu nemáte nastavené UTM parametry, které přesně určují, odkud z Heureky uživatel přišel), Google Analytics započítá všechny tyto prokliky jako jednu návštěvu.
Pokud máte na e-shopu nasazené měření konverzí z Heureky, počet objednávek (tzv. transakcí) ve statistikách Heureky nemusí odpovídat počtu objednávek v Google Analytics.
V Google Analytics také záleží na tom, zda mezi příchodem z Heureky a samotnou objednávkou nebyl jiný nepřímý zdroj návštěvnosti (tzn. jiný než přímý – Direct – zdroj). Pokud ano, objednávka se připíše tomuto poslednímu nepřímému zdroji, tzv. last click. Dále záleží, jak máte v Google Analytics nastaveny „Session settings“, což ovlivňuje, kterému zdroji návštěvnosti se objednávka přiřadí.