Bidding je možnost zvýšit cenu prokliku (=CPC) u jednotlivých produktů, díky čemuž se nabídka může zobrazit na horních 4 pozicích doporučených nabídek v detailu produktu. Bez využití biddingu se nabídka do boxu doporučených obchodů dostat nemůže.
Využitím biddingu můžete získat zvýšenou viditelnost obchodu, oslovit tak více zákazníků a zvýšit konverze. Až 44 % všech prokliků vzniká právě skrze 4 horní pozice na produktové kartě. Výhodou je také to, že Váš e-shop se může umístit před ostatními nabídkami i s vyšší cenou za produktu.
Obecné informace o biddingu včetně nejčastějších dotazů naleznete na našem webu pro obchodníky zde.
Základem je mít zavedenou službu Ověřeno zákazníky a na základě spokojenosti svých zákazníků získat certifikát z dané služby. Certifikát je nezbytnou podmínkou pro zobrazování ve výběru kvalitních e-shopů. Dalšími kritérii jsou cena produktu a jeho skladová dostupnost. Pokud neuvádíte skladovou dostupnost, pak se není možné dostat mezi doporučené obchody.
Možností, jakým způsobem bidovat (=navyšovat cenu za proklik oproti standardnímu ceníku), je hned několik. V administraci e-shopu máte možnost bidovat buď na celou kategorii nebo na úroveň produktu. Nejefektivnější je bidding přímo skrz XML soubor a tag HEUREKA_CPC.
Ve své administraci naleznete nastavení biddingu v sekci Bidding - Nastavení cen za proklik. Zde můžete nastavit ceny prokliků na celé kategorie produktů. Pokud potřebujete v administraci navýšit ceny prokliků u konkrétních produktů, klikněte ve spodní části na odkaz "Nastavit ceny na produkt". Aby byly vaše nabídky zařazeny mezi doporučené, je třeba nastavit vždy vyšší ceny prokliků, než jsou ceníkové. Nastavení nižších cen není možné.
Ceny za proklik můžete také zasílat ve svém XML souboru pod tagem HEUREKA_CPC. Toto nastavíte v editoru svého XML souboru. Tento způsob bidování také využívají autobidovací nástroje včetně Simple Biddingu, který máte k dispozici zdarma v administraci. V případě bidování pomocí XML souboru doporučujeme odstranit nastavení cen prokliků na úrovni produktů v administraci, jelikož toto nastavení má přednost před XML souborem. Prioritizace ve vyhodnocování zadaných cen prokliků je následující:
1. CPC (=cena za proklik) nastavená v administraci na úrovni produktu,
2. CPC zaslaná v XML souboru - týká se i autobidovacích nástrojů vč. Simple Biddingu,
3. CPC nastavená v administraci na úrovni kategorie/podkategorie.
Ceny z administrace se přepočítávají každou půl hodinu, ceny v XML souboru se přepočítávají po každém importu, který probíhá automaticky každé 2 hodiny. Maximální cena, kterou lze za proklik nastavit je 1000,- Kč.
Kromě nastavených cen za proklik se ve skóre, podle kterého řadíme nabídky mezi první čtyři doporučené, zohledňují tyto faktory:
Nabídky, u kterých není známa dodací doba nebo nám ji obchod nepředává (zobrazuje se "info v obchodu") se nemají šanci do boxu dostat.
Práce na kvalitě hodnocení e-shopu je dlouhodobá záležitost, cena a dostupnost zboží je stanovená strategií vašeho e-shopu, proto je největší potenciál po zařazení nabídky mezi doporučené právě v biddingu.
Tzv. box doporučených obchodů se zobrazí na takové produktové kartě, na které existuje nabídka alespoň od dvou obchodů, z nichž alespoň jeden biduje..
Chcete efektivně investovat peníze za propagaci produktů, přivádět relevantní zákazníky a mít pod dohledem své náklady? Bidding Fox, Beed, Conviu a Magic Script! - to jsou nástroje, které vám s tím pomohou. Vyzkoušejte je a už neztrácejte čas bidováním na Heurece ručně. Přehled těchto nástrojů naleznete zde.
Pro začátek můžete vyzkoušet bidování pomocí jednoduchého autobidovacího nástroje Simple Bidding, který máte zdarma k dispozici přímo v administraci na Heurece na tomto odkazu. Po jeho aktivaci pouze nastavíte hodnoty maximální měsíční investice a maximálního podílu na obratu (PNO) a můžete začít bidovat.
V případě doplňujících dotazů neváhejte kontaktovat [email protected].