Základní rozdíl je v počtu přístupů na stránky e-shopu. V případě PPC režimu monitorujeme cca 90-95% přístupů do e-shopů, kdežto v případě FREE je to 5-10% z celkové návštěvnosti e-shopů z Heureka.cz.
Hlavní rozdíl je také ve způsobu vyhledávání a řazení nabídky. Při využívání PPC režimu dochází k párování produktů do příslušných kategorií, kde jsou stejné nabídky e-shopů sdružovány na jednu stránku a řazeny dle ceny. Uživatel se může orientovat dle filtrování po levé straně, pokud si není jist, který výrobek chce zakoupit.
Při FREE režimu se produkty zobrazují pouze v rámci fulltextového vyhledávání až jako poslední možnost vyhledávání. Produkty jsou řazeny primárně dle relevance hledaného výrazu a jedná se o desítky stránek, kde jsou produkty obtížně k dohledání.
Ukázka výsledků fulltextového vyhledávání v porovnání s PPC:
Po kliknutí na Porovnat ceny se zobrazí detail produktu v katalogu Heureky (tedy od obchodů v PPC režimu):