Pokud máte e-shop přes Shoprenter, konzultujte prosím dokumentaci Shoprenteru.
Na rozdíl od starého měření konverzí, které obsahovalo jenom jeden měřící script na thank_you page, přecházíme na používání dvou scriptů:
Najdete je v administraci Heureky. Doporučujeme scripty z administrace zkopírovat a pouze změnit hodnoty relevantních argumentů.
Základním postupem pro správné zprovoznění měření konverzí je použití dvou měřících scriptů. Kód pro košík využívá funkci heureka()
s několika argumenty. Pořadí volaní této funkce není důležité, ale send musí být zavolán až na konci po všech ostatních funkcích.
V tomhle scriptu nemusíte nic měnit.
Použitím authenticate
metody identifikujete váš e-shop.
Použitím set_order_id
metody vytvoříte novou objednávku a nastavíte jí ID, které ji přiřadil váš e-shop.
Použitím add_product
metody přidáte produkty k objednávce. Tato metoda bude volaná tolikrát, kolik je v objednávce produktů. Prosím nepřidávejte položky jako dopravné, dobírka, balné, recyklační poplatek, atd.!
Použitím set_total_vat
nastavíte celkovou cenu objednávky včetně DPH.
Použitím set_currency
nastavíte měnu objednávky.
Doporučujeme posílat objednávky již přepočítané do měny portálu ( 'EUR'
pro heureka.sk, 'CZK'
pro heureka.cz). V opačném případě může při větším objemu dat dojít ke zkreslení statistik v důsledku konverze měn. Pokud se i tak rozhodnete posílat objednávky v rozdílných měnách, musí to být některá z těch námi podporovaných (aktuálně 40 měn dle Evropské centrální banky). Jejich seznam naleznete na této stránce. Kurzy aktualizujeme každý den o půlnoci.
Měna musí být ve formátu ISO 4217 (např. CZK, EUR, USD).
Pokud použijete nepodporovanou měnu nebo neplatnou hodnotu, objednávka bude uložena ve výchozí měně portálu, což může zkreslit statistiky.
Použitím send
potvrdíte celou objednávku a odešlete ji našemu serveru. Toto volání musí být poslední ve scriptu.
Služba měření konverzí pracuje s cookie hg_ocm_id
, jejíž účel je analytický, a která zajišťuje uložení identifikátoru exitu z Heureka produktového detailu.
Název | Popis | Ukázka použití |
---|---|---|
heureka('authenticate', 'API_KEY'); |
Nastaví váš veřejný klíč, který je používán pro ověření vašeho e-shopu, při vyřizování požadavků. Klíč je automaticky vložen do kódu, který najdete ve své administraci. Klíč je odlišný od klíče pro službu Ověřeno zákazníky! Tento klíč neměňte. |
heureka('authenticate', 'KJSAkjas809aKJS'); |
heureka('set_order_id', 'ORDER_ID'); |
Nastaví číslo objednávky, které bylo vygenerováno vaším systémem. Volání této metody sice není povinné, ale její volání je pojistkou proti duplicitnímu nahlášení objednávky a zkreslení statistik. |
heureka('set_order_id', '90492'); |
heureka('add_product', 'PRODUCT_ITEM_ID', 'PRODUCT_NAME', 'SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT', 'NUMBER_OF_PRODUCTS'); |
Tento řádek vložte tolikrát, kolik různých produktů má zákazník v objednávce. Pokud název produktu obsahuje apostrof ' musíte ho escapovat zpětným lomítkem tedy \' Přidá:
ID a název produktu se používají pro přesné sledování konverzí. Jejich nesprávným vyplněním riskujete, že konverze nebude službou zaznamenána. |
heureka('add_product', '89230', 'Bosch WNG254A0BY', '23990', '1'); heureka('add_product', '45612', 'Xiaomi Watch S3', '2852.80', '1'); |
heureka('set_total_vat', 'TOTAL_PRICE_WITH_VAT'); |
Celková hodnota objednávky včetně DPH. Nepřidávajte položky jako dopravné, dobírka, balné, recyklační poplatek, atd. |
heureka('set_total_vat', '26842.80'); |
heureka('set_currency', 'CZK'); |
Měnu ponechte defaultně nastavenou podle portálu ( 'EUR' pro heureka.sk, 'CZK' pro heureka.cz). Doporučujeme neposílat objednávky s rozdílnou měnou, ale posílat nám objednávky již vámi přepočtené do měny portálu. |
|
heureka('send', 'Order'); |
Odesílá objednávku do našeho systému. |
Příklad implementace měření přes GTM uvádíme pro případ standardní implementace datové vrstvy (dataLayer), dle definice pro Google Analytics 4. Pokud máte implementaci datové vrstvy odlišnou, je potřeba přizpůsobit této implementaci příslušné proměnné v tagu “Heureka - Purchase”.
Pro správné měření je nutné vložit dva “Custom HTML” tagy s příslušnými JavaScriptovými kódy.
Založte nový tag “Custom HTML”
Přejděte na volbu typu tagu
Zvolte typ “Custom HTML”
Do nově založeného tagu zkopírujte příslušný JavaScriptový kód:
<!-- Heureka.cz PRODUCT DETAIL script --> <script> (function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k; t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a), g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g) })(window, document, 'script', '//www.heureka.cz/ocm/sdk.js?version=2&page=product_detail', 'heureka', 'cz'); </script> <!-- End Heureka.cz PRODUCT DETAIL script -->
Tagu nastavte v “Advanced Settings > Consent Settings” jeho chování vůči Google Consent Mode na volbu “No additional consent required”. Nový měřící skript si hlídá správné chování vůči souhlasu uživatele automaticky sám.
Zkontrolujte, zda je tag správně nastaven a uložte změny
Následně tagu přidejte příslušný trigger, který spustí tag ve správnou chvíli, tedy na stránce produktového detailu. Ve standardní implementaci pro Google Analytics 4 využíváme dataLayerovou eventu “view_item”. Pokud používáte jinou implementaci datové vrstvy, příslušně trigger přizpůsobte (např. můžete tag spouštět na trigger typu Page View s podmínkou na typ stránky: “Product” apod.).
Zvolte trigger
Vytvořte nový trigger (pluskem v rohu)
Zvolte typ triggeru “Custom Event”
Nastavte trigger na událost “view_item”
Zkontrolujte nastavení triggeru a uložte změny
Tag pro měření konverzí je potřeba spouštět na děkovací stránce po úspěšném nákupu, ve chvíli kdy máme v datové vrstvě potřebná data o transakci. Tato data jsou do tagu předávaná pomocí “dataLayer” proměnných. V příkladu uvádíme “dataLayerové” proměnné odpovídající doporučené Google Analytics 4 implementaci datové vrstvy. Pokud máte strukturu datové vrstvy odlišnou, přizpůsobte použité proměnné ve skriptu.
Pokud v Google Tag Manager kontejneru nemáte ještě založené příslušné proměnné, připravte si je. Budeme potřebovat: ID transakce, hodnotu transakce, měnu transakce, pole produktů v transakci. Dále potřebujete příslušnou “API KEY” pro váš e-shop, kterou získáte v administraci.
Postup založení “DataLayerové” proměnné je pro všechny stejný:
V záložce “Proměnné” založte novou proměnnou tlačítkem “New”
Vyberte typ proměnné “Data Layer Variable”
Zvolte správný klíč proměnné a dejte proměnné název
Stejný postup opakujte pro všechny ostatní potřebné proměnné
Následně založte nový “Custom HTML” tag jako v předchozím případě a vložte do něho následující skript. Ve skriptu nahraďte hodnotu “API KEY” skutečným API klíčem, pokud je potřeba upravte příslušné GTM proměnné dle vašeho nastavení.
<!-- Heureka.cz THANK YOU PAGE script --> <script> (function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k; t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a), g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g) })(window, document, 'script', '//www.heureka.cz/ocm/sdk.js?version=2&page=thank_you', 'heureka', 'cz'); heureka('authenticate', 'API KEY'); heureka('set_order_id', '{{dl.ecommerce.transaction_id}}'); var items = {{dl.ecommerce.items}}; if (typeof items !== "undefined"){ for (var a = 0; a < items.length; a++){ heureka('add_product', items[a].item_id.toString(), items[a].item_name.toString(), items[a].price.toString(), items[a].quantity.toString()); } } heureka('set_total_vat', '{{dl.ecommerce.value}}'); heureka('set_currency', '{{dl.ecommerce.currency}}'); heureka('send', 'Order'); </script> <!-- End Heureka.cz THANK YOU PAGE script -->
Tagu nastavte příslušný trigger, který spustí tag ve vhodnou chvíli, tedy na děkovací stránce ve chvíli kdy máme příslušná data dostupná v datové vrstvě. Při standardní implementaci pro Google Analytics 4 využíváme event “purchase”. Tagu také nastavte chování vůči souhlasu s měřením “No additional consent required”, tag si hlídá souhlasy automaticky sám.
Nastavte trigger na událost “purchase”
Nastavte consent stejně jako při předchozím triggeru
Zkontrolujte nastavení tagu a uložte změny
Po nastavení a uložení tagu je potřeba implementaci zkontrolovat v “Preview módu”. Pokud se tagy spouští a vidíte data odcházet na příslušný koncový bod (https://harvester.ocm.heureka.group/) je vše v pořádku a můžete implementaci publikovat. Tím je implementace měření Heureka konverzí hotová.
Pokud jste implementovali nový měřící konverzní skript a na stránce se statistikami se objeví chybová zpráva „Za posledních 7 dní jsme obdrželi XY objednávek s nesprávnými údaji“, znamená to, že některá část vašeho skriptu nefunguje podle očekávání. Existuje několik možných varování a chyb, které můžete obdržet. Závažnost může být buď varování, nebo chyba - varování znamená, že skript funguje podle očekávání, objednávky jsou uloženy, ale některé hodnoty nejsou odesílány správně. Chyba obvykle znamená závažnější problém v implementaci, který může ovlivnit ukládání objednávek. Níže je uveden popis možných hodnot varování a chyb.
Kód chyby | Závažnost | Popis | Komentáře |
---|---|---|---|
PRICE_DONT_MATCH | varování | Celková cena objednávky se neshoduje se součtem jednotlivých cen produktů | |
MISSING_ITEMS | chyba | Objednávka neobsahuje žádné produkty | |
MISSING_ORDER | chyba | Chybí údaje o objednávce | Přijatá objednávka neobsahuje žádné údaje. Pokud používáte náš skript, a ne vlastní implementaci, toto by se nemělo stát. |
INVALID_ORDER_ID | varování | Nesprávně vyplněné order_id | Nevyplňujete skutečné ID objednávky, ale odesíláte výchozí hodnotu (ORDER_ID). Musíte poskytnout jedinečné ID pro každou objednávku. |
MISSING_TOTAL_VAT | chyba | Chybí hodnota celkové částky objednávky | |
INVALID_TOTAL_VAT | chyba | Nesprávně vyplněná celková částka objednávky | Např. záporná hodnota nebo řetězec |
MISSING_CURRENCY | chyba | Chybí měna objednávky | Neposíláte žádnou hodnotu měny. |
INVALID_CURRENCY | chyba | Nesprávně vyplněná měna objednávky | Posíláte hodnotu měny, ale taková měna neexistuje (např. překlep při zadání měny). |
UNSUPPORTED_CURRENCY | varování | Nepodporovaná měna objednávky | Posíláte platnou hodnotu měny, ale my nepodporujeme automatickou konverzi z této měny. To znamená, že budeme považovat částky objednávek za zadané ve výchozí měně portálu obchodu (= nesprávné údaje ve statistikách). Další podrobnosti o podporovaných měnách naleznete v části „nastavení měny“ HTML implementace. |
MISSING_ITEM_ID | chyba | Některým produktům chybí povinná hodnota item_id | |
MISSING_ITEM_NAME | chyba | Některým produktům chybí povinná hodnota item_name | |
MISSING_ITEM_PRICE | chyba | Některým produktům chybí povinná hodnota item_price | |
INVALID_ITEM_PRICE | chyba | Některé produkty mají nesprávně vyplněnou hodnotu item_price | Např. záporná hodnota nebo řetězec |
MISSING_ITEM_QUANTITY | chyba | Některým produktům chybí povinná hodnota item_quantity | |
INVALID_ITEM_QUANTITY | chyba | Některé produkty mají nesprávně vyplněnou hodnotu item_quantity | Např. záporná hodnota nebo řetězec |