Sortiment Report obsahuje klíčové údaje pro pracovníky e-shopů zodpovědné za strukturu sortimentu a cenotvorbu. Klíčové údaje zahrnují počet konkurentů nabízejících produkt, srovnání ceny e-shopu s trhem, možnost řadit podle popularity produktu na Heurece, atd. Mají podobu exportu dat ve volitelném formátu (XLS, XML a CSV) a jsou dostupné on-line po dobu 3 měsíců. Report obsahuje pouze produkty, které jsou v době generování zařazené do katalogu Heureky.
V případě cen report neobsahuje jména konkurenčních eshopů, ukazuje jen cenové rozvrstvení na trhu.
Na nějaký čas lze považovat SortimentReport za finální. Nevylučujeme ovšem, že v budoucnu budou přidány další položky. Stávající položky by ovšem měly vždy zůstat ve stejné podobě v jaké jsou. Doporučujeme udělat "importní můstek" tak, aby nové položky v reportu nevadily - tzn. jsou hledána konkrétní data v reportu (např. konkrétní TAGy v XML souboru) a data (TAGy), které tam jsou navíc budou ignorovány.
Segment = název sekce na Heureka.cz
Kategorie = název kategorie na Heureka.cz
Jméno produktu = název produktu uvedený v XML souboru eshopu
Id produktu = unikátní označení produktu na Heurece
Výrobce = název výrobce produktu
EAN = jednoznačné označení jednotlivých druhů zboží ve formátu EAN 13. (více o EAN kódu)
Item ID = unikátní označení produktu v rámci eshopu
Vaše URL = odkaz na stránku s nabídkou daného výrobku v eshopu
Heureka URL = odkaz na stránku produktu s porovnáním cen ostatních eshopů
Eshopů prodávajících produkt = počet eshopů, který daná produkt v rámci Heureka.cz nabízejí
Popularita produktu na trhu = pouze relativní hodnota, kde znamená čím vyšší číslo, tím lepší. Slouží k tomu, abyste si mohli srovnat nejpopulárnější produkty z vašeho sortimentu a těm např. věnovat větší pozornost. Čím je číslo větší, tím je to lepší a produkt je populárnější. Jedná se o oblíbenost produktu u uživatelů za posledních 8 dní.
Vaše cena = koncová cena produktu s DPH, vč. autorských a recyklačních poplatků
Vaše pozice dle ceny = pozice, na které je eshop při porovnání od nejnižší ceny. Nabídky doporučených obchodů nejsou brány v potaz.
Vaše pozice dle biddingu = průměrná pozice nabídky na detailu produktu, na kterou bylo za poslední 3 dny kliknuto. Př. byla-li nabídka na třetím místě mezi doporučenými obchody, uloží se 3, byla-li nabídka první hned pod doporučenými obchody se třemi nabídkami, uloží se 5, atd.
Pokud na nabídku za 3 dny kliknuto nebylo, je to průměrná pozice za celou Kategorii, ve které se nabídka nachází. Př. v jedné kategorii má eshop 3 nabídky (A,B a C) - A zaznamenalo za 3 dny 3 kliky na 4., 6. a 5. pozici, zobrazí se 5, B měla jeden klik na 1. pozici (zobrazí se 1), na produkt C se nekliklo vůbec, zobrazí se průměr z A i B, tedy 4 ((4+6+5+1) / 4 = 4)
Cena za proklik = maximální cena za proklik. Jde tedy o cenu prokliku, kterou máte nastavenou na nabídku (v administraci případně ve feedu), pokud na nabídku nebiddujete, je to nastavená cena prokliku na sekci, pokud nemáte nastavenou ani tu, je to minimální cena prokliku v sekci.
Nejnižší cena = nejnižší cenová nabídka daného produktu
Price min2 - Price min10 = ceny 9 obchodů s nejnižší cenou
Price max10 - Price max2 = ceny 9 obchodů s nejvyšší cenou
Nejvyšší cena = nejvyšší cenová nabídka daného produktu