Pro aktivací služby ověřeno zákazníky je třeba si prostudovat obchodní podmínky a odsouhlasit je. K aktivaci se dostanete přes formulář v administraci, kde pouze zkontrolujete předvyplněné údaje pro smlouvu ke službě a doplníte funkční e-mailovou adresu, na kterou budete chtít zasílat vyplněné dotazníky. Pokud je uvedeno „Aktivováno“, tak jste formulář v minulosti již vyplnili a není třeba ho vyplňovat znovu.
Pokud si po odeslání vyplněného formuláře uvědomíte, že jste zadali nesprávné údaje, nebo budete chtít změnit e-mailovou adresu pro zasílání dotazníků, je potřeba nás kontaktovat na [email protected] , z registrační adresy (e-mailová adresa, kterou se přihlašujete do Heureka Administrace) , a upřesnit údaje, které si přejete upravit.
Návod na vyplnění dotazníku:
Na co si dát pozor před aktivací služby naleznete na našem checklistu.
Odeslání registrace včetně přistoupení na znění podmínek je považováno za návrh na uzavření smlouvy. Smlouva je uzavřena přijetím potvrzujícího e-mailu na vaši e-mailovou adresu.
Jsou dvě možnosti:
Řada shopystémů podporuje službu Ověřeno zákazníky a pak tedy stačí pouze zkopírovat 32 znakový řetězec (který je unikátní pouze pro váš e-shop) a vložit jej do předpřipraveného pole v administraci vašeho řešení e-shopu. Zda váš poskytovatel podporuje tuto funkci, si můžete ověřit v Přehledu shopsystémů nebo přímo u daného shopsystému.
Pokud vaše řešení e-shopu tuto funkci nepodporuje, pak do posledního kroku objednávky ve vašem zdrojovém kódu obchodu váš webmaster umístí aplikační skript, pomocí kterého dojde k odeslání e-mailové adresy zákazníka.
Uložení informace o provedené objednávce se provádí zavoláním následující adresy:
https://www.heureka.cz/direct/dotaznik/objednavka.php?id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&[email protected]&itemId[]=206210&orderid=123456
id = unikátní klíč vašeho obchodu ověřující pravost volání. Naleznete jej v administraci pod záložkou Ověřeno zákazníky
email = e-mailová adresa zákazníka
itemId[] = unikátní označení produktu v rámci e-shopu. Kombinace maximálně 36 znaků [0-9a-zA-Z_\-]. TENTO TAG MUSÍ BÝT OBSAŽEN V ZÁKLADNÍM XML SOUBORU! Pokud není možné tag ITEM_ID přidat do XML souboru pak je možné nakoupené zboží předat skrz jeho název (produkt[]=název objednaného produktu. Název produktu musí být stejný, jako nám zasíláte v XML souboru). Využívá se pro recenze produktů, které si může obchod umístit na svůj web a pro nastavení pozdějšího odeslání dotazníků spokojenosti. Více zde.
orderid = vaše číslo objednávky, kterým bude označen vyplněný dotazník (celé kladné číslo)
Ukázka implementace v PHP
Zdrojové kódy i s příkladem použití (včetně třídy HeurekaOvereno) jsou ke stažení na adrese https://github.com/heureka/overeno-zakazniky/
Technický popis API pro vývojáře klientských knihoven pro jiné programovací jazyky
https://github.com/heureka/overeno-zakazniky/blob/master/docs/api-documentation-cs.md
Ve chvíli, kdy v e-shopu přijmete objednávku na zboží, je nám objednávka reportována. V administraci pod záložkou Ověřeno zákazníky zaznamenáváme datum a čas poslední objednávky, kterou jsme skrz skript Ověřeno zákazníky od vašeho e-shopu obdrželi, a také počet reportovaných objednávek za posledních 30 dní. Pokud se objednávka nezaznamenala, pak není služba správně zavedena a je nutné kontaktovat svého webmastera či daný shopsystém.
Skript se zaktivuje až první přijatou objednávkou po implementaci, dříve tedy nemáme možnost poznat, zda máte službu zavedenou správně. Než proběhne první objednávka, uvidíte v administraci hlášku „Obchod XXX nemá tuto službu zavedenou.“