Tabulka doprav je důležitou součástí nastavení Heureka Marketplace. Obzvláště důležité je to ve chvíli, pokud nepoužíváte API napojení ani nezasíláte možnosti doprav v XML feedu (nebo jen částečně). Bez vyplněné tabulky doprav vám v tomto případě Heureka Marketplace nebude fungovat.
Veškeré nastavení provedete v Heureka Administraci na záložkách:
Každá záložka je nedílnou součástí celku a je potřeba vyplnit všechny tyto sekce. Ve výchozím stavu je Tabulka poplatků za dopravu prázdná, bez možnosti úpravy. Abyste mohli nastavit požadované způsoby dopravy s možnostmi platby a následnou cenou, musíte nejprve nastavit dostupné možnosti doručení a platby v menu Platební metody a Způsoby doručení.
V sekci Platební metody si nastavte platební metody, které podporujete. Naleznete zde následující možnosti:
V sekcii Způsoby doručení nastavte veškeré dopravy, které podporujete. Dopravy jsou rozděleny na tři sekce:
Sekce Poplatky za dopravu vám umožňuje všestranně nastavit různé kombinace doprav a platebních metod v návaznosti na celkové ceně nebo váze objednávky. Pokud chcete přidat novou možnost, stačí kliknout na „Přidat nový řádek“.
Informace k vyplnění:
Při ukládání Tabulky poplatků za dopravu probíhá na pozadí řada kontrol, zda nedošlo k nějaké chybě v zadání. V případě nesprávného nastavení se zobrazí chybová zpráva. Setkat se můžete s následujícími chybami:
V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít možnost Doručení na adresu, co mám dělat?
Možnost doručení na adresu musí být vybrána (zaškrtnuta) v menu Způsoby doručení.
V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít možnost Osobní odběr, co mám dělat?
Možnost osobního odběru musí být vybrána (zaškrtnuta) v menu Způsoby doručení.
V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít svého partnera poskytovatele odběrného místa, co mám dělat?
V menu Způsoby doručení nebyl vybrán žádný z dostupných poskytovatelů služeb výdejního místa. Přejděte do menu Způsoby doručení a vyberte alespoň jednu z dostupných možností.
V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít možnost platby při obdržení, co mám dělat?
Přejděte do menu Platební metody a ujistěte se, že je v seznamu zaškrtnuta možnost Po obdržení.
Existuje způsob, jak přidat kurýra pro doručení domů, pokud není na seznamu v menu Způsoby doručení?
Momentálně ne. V tomto případě vyberte možnost Vlastní přeprava. Pokud se domníváte, že bychom tuto dopravu měli do seznamu zařadit, kontaktujte nás na [email protected].
Vybraná možnost doručení je zašedlá (neaktivní) a nelze ji v menu Způsoby doručení zrušit. Proč tomu tak je?
Znamená to, že je daná doprava využita v Tabulce poplatků za dopravu. Nejprve tedy smažte všechny řádky, kde je tato možností doručení uvedena a následně již půjde odstranit i v menu Způsobu doručení.
Jak dlouho bude trvat, než se nové nastavení projeví v nákupním procesu?
Nové možnosti by měly být dostupné ihned po uložení nastavení.
Zkontroloval jsem/vybral jsem své možnosti doručení v menu Způsoby doručení, ale při zákazníkovi se v nákupním procesu nezobrazí.
Nové možnosti je potřeba ještě přidat v Tabulce poplatků za dopravu.
Chci přidat další pobočku pro osobní odběr. Jak to udělám?
Přejděte do menu Nastavení -> Pobočky, kde přidejte novou pobočku. Po uložení by se daná pobočka měla ihned zobrazit i v menu Způsoby doručení v sekci Osobní odběr. Pobočku zaškrtněte a ujistěte se, že je uvedena i v Tabulce poplatků za dopravu
Používám Heureka Marketplce API, mám tabulku vyplňovat?
Nemusíte. Dopravy a platby nám vracíte přes API a tabulka se tedy nevyužije. Výjimkou je nastavení čísla účtu, pokud bude chtít zákaznům nabízet platbu na váš bankovní účet.