Jak nastavit nabízené platby a způsoby dopravy?
Tabulka doprav je důležitou součástí nastavení Heureka Marketplace. Obzvláště důležité je to ve chvíli, pokud nepoužíváte API napojení ani nezasíláte možnosti doprav v XML feedu (nebo jen částečně). Bez vyplněné tabulky doprav vám v tomto případě Heureka Marketplace nebude fungovat.
Podle způsobu zapojení zasíláte informaci o možných platbách a dopravách pomocí jednoho ze tří následujících scénářů. Seřazeny jsou podle nadřazenosti nad ostatními zdroji.
-
Marketplace API
Tento zdroj informací má vždy přednost před ostatními. Veškeré možnosti se tedy zákazníkovi zobrazí tak, jak je posíláte v API. Jediný údaj, který neposíláte přes API a je ho potřeba vyplnit v tabulce plateb (záložka Platební metody) je váš bankovní účet, pokud podporujete možnost platby bankovním převodem. Pokud tento údaj nevyplníte, musíte zákazníkovi zaslat údaje o platbě přímo ve vašem potvrzovacím e-mailu.
-
XML feed
Pokud posíláte informace o dopravě v XML feedu, zobrazí se zákazníkovi typy dopravy uvedené v něm. Jedinou výjimkou je osobní odběr ve vašem obchodu, který se přes feed neposílá. Pokud osobní odběr nabízíte, vyplňte ho podle návodu níže. Doporučujeme rovněž vyplnit ostatní dopravy.
-
Tabulka doprav
Pokud nevyužíváte API ani XML feed, bereme jako zdroj informací Tabulku poplatků za dopravu. Vyplňte prosím vše podle návodu níže.
Jak tabulku vyplnit?
Veškeré nastavení provedete v Heureka Administraci na záložkách:
Každá záložka je nedílnou součástí celku a je potřeba vyplnit všechny tyto sekce. Ve výchozím stavu je Tabulka poplatků za dopravu prázdná, bez možnosti úpravy. Abyste mohli nastavit požadované způsoby dopravy s možnostmi platby a následnou cenou, musíte nejprve nastavit dostupné možnosti doručení a platby v menu Platební metody a Způsoby doručení.
Platební metody
V sekci Platební metody si nastavte platební metody, které podporujete. Naleznete zde následující možnosti:
-
Platba kartou – Tuto možnost není možné odebrat, vzhledem k tomu, že je začleněna přímo v Heureka Marketplace a zajišťuje ji Heureka. Metoda zahrnuje také Google Pay a další rychlé online platební metody. Platba kartou a online platby se realizují přes platební bránu Adyen a jsou vypláceny přes administraci Heureky. Nejsou realizovány přes e-shop.
-
Po přijetí – Platba při převzetí na prodejně, výdejním místě nebo kurýrovi při doručení
-
Bankovní převod – Tradiční bankovní převod. Vyplňte prosím údaje o svém bankovním účtu, na který chcete platbu převést. Tyto informace budou sdíleny s vaším kupujícím v potvrzovacím e-mailu při zadání objednávky. Platba bankovním převodem je realizována přímo přes e-shop. Zákazník poukazuje peníze na bankovní účet e-shopu. Peníze nejdou přes platební bránu Adyen ani přes administraci Heureky.

Způsoby doručení
V sekcii Způsoby doručení nastavte veškeré dopravy, které podporujete. Dopravy jsou rozděleny na tři sekce:
-
Osobní odběr – Pokud máte prodejnu, kde je možný osobní odběr, zaškrtněte tuto možnost a ze seznamu níže vyberte požadované prodejny, kde je zboží možno odebrat. Pokud je seznam prázdný, znamená to, že jste ještě nepřidali žádnou pobočku. To proveďte v menu Nastavení -> Pobočky.
-
Doručení na adresu – Zaškrtněte tuto možnost, pokud svým kupujícím nabízíte doručení domů. Z níže uvedeného seznamu pak vyberte alespoň jednoho poskytovatele doručovacích služeb domů. Pokud nemůžete najít společnost, kterou využíváte, vyberte prosím „Vlastní přeprava“. Pokud je zboží doručenou pouze elektronicky, zvolte „Online doručení“.
-
Smluvní poskytovatelé služeb odběrných míst – Zaškrtněte prosím tuto možnost, pokud nabízíte službu doručení na výdejní místa nebo do výdejních boxů dopravců. V případě zaškrtnutí vyberte alespoň jednu poskytovanou službu ze seznamu níže.

Poplatky za dopravu
Sekce Poplatky za dopravu vám umožňuje všestranně nastavit různé kombinace doprav a platebních metod v návaznosti na celkové ceně nebo váze objednávky. Pokud chcete přidat novou možnost, stačí kliknout na „Přidat nový řádek“.
Informace k vyplnění:
-
Celková hodnota a celková hmotnost musí být pokryty od 0 do nekonečna (999999999).
-
Pro stejný typ dopravy se celkové minimální a maximální hodnoty nemohou navzájem překrývat.
-
Hmotnost musí být uvedena v gramech, v celém čísle - aktuálně se nevyužívá, prosíme nevyplňuje!
-
Cena musí být uvedena v celých korunách.
Při ukládání Tabulky poplatků za dopravu probíhá na pozadí řada kontrol, zda nedošlo k nějaké chybě v zadání. V případě nesprávného nastavení se zobrazí chybová zpráva. Setkat se můžete s následujícími chybami:
-
V cenovém rozpětí je chybná hodnota. Cenové rozpětí musí být v rozsahu 0-99999999. Zkontrolujte a proveďte potřebné úpravy, abyste mohli pokračovat. – Řešení: nastavte prosím váhu a/nebo hodnotu objednávky od 0 do nekonečna (99999999). Upozorňujeme, že k pokrytí celého rozsahu lze použít různé režimy doručení (např. pro cenu zboží 0-99 je vybrána doprava na adresu a pro cenu od 100-99999999 je možný pouze osobní odběr).
-
Evidujeme přesah. Zkontrolujte prosím zadané údaje a opravte je! – Řešení: nastavte tyto hodnoty tak, aby se vzájemně nepřekrývaly. Upozorňujeme, že hodnoty by měly stále pokrývat celý rozsah od 0 do nekonečna.

F&Q
V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít možnost Doručení na adresu, co mám dělat?
Možnost doručení na adresu musí být vybrána (zaškrtnuta) v menu Způsoby doručení.
V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít možnost Osobní odběr, co mám dělat?
Možnost osobního odběru musí být vybrána (zaškrtnuta) v menu Způsoby doručení.
V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít svého partnera poskytovatele odběrného místa, co mám dělat?
V menu Způsoby doručení nebyl vybrán žádný z dostupných poskytovatelů služeb výdejního místa. Přejděte do menu Způsoby doručení a vyberte alespoň jednu z dostupných možností.
V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít možnost platby při obdržení, co mám dělat?
Přejděte do menu Platební metody a ujistěte se, že je v seznamu zaškrtnuta možnost Po obdržení.
Existuje způsob, jak přidat kurýra pro doručení domů, pokud není na seznamu v menu Způsoby doručení?
Momentálně ne. V tomto případě vyberte možnost Vlastní přeprava. Pokud se domníváte, že bychom tuto dopravu měli do seznamu zařadit, kontaktujte nás na [email protected].
Vybraná možnost doručení je zašedlá (neaktivní) a nelze ji v menu Způsoby doručení zrušit. Proč tomu tak je?
Znamená to, že je daná doprava využita v Tabulce poplatků za dopravu. Nejprve tedy smažte všechny řádky, kde je tato možností doručení uvedena a následně již půjde odstranit i v menu Způsobu doručení.
Jak dlouho bude trvat, než se nové nastavení projeví v nákupním procesu?
Nové možnosti by měly být dostupné ihned po uložení nastavení.
Zkontroloval jsem/vybral jsem své možnosti doručení v menu Způsoby doručení, ale při zákazníkovi se v nákupním procesu nezobrazí.
Nové možnosti je potřeba ještě přidat v Tabulce poplatků za dopravu.
Chci přidat další pobočku pro osobní odběr. Jak to udělám?
Přejděte do menu Nastavení -> Pobočky, kde přidejte novou pobočku. Po uložení by se daná pobočka měla ihned zobrazit i v menu Způsoby doručení v sekci Osobní odběr. Pobočku zaškrtněte a ujistěte se, že je uvedena i v Tabulce poplatků za dopravu
Používám Heureka Marketplce API, mám tabulku vyplňovat?
Nemusíte. Dopravy a platby nám vracíte přes API a tabulka se tedy nevyužije. Výjimkou je nastavení čísla účtu, pokud bude chtít zákaznům nabízet platbu na váš bankovní účet.