Informace o uživateli

Odhlásit se
Administrace e-shopu
  • Nastavení
    • Přidat obchod
  • Nápověda a aktuality
    • Průvodce Heurekou pro e-shopy
    • Podmínky a důležité dokumenty
    • Přehled shop systémů

Jak nastavit nabízené platby a způsoby dopravy?

Tabulka doprav je důležitou součástí nastavení Heureka Marketplace. Obzvláště důležité je to ve chvíli, pokud nepoužíváte API napojení ani nezasíláte možnosti doprav v XML feedu (nebo jen částečně). Bez vyplněné tabulky doprav vám v tomto případě Heureka Marketplace nebude fungovat.

Podle způsobu zapojení zasíláte informaci o možných platbách a dopravách pomocí jednoho ze tří následujících scénářů. Seřazeny jsou podle nadřazenosti nad ostatními zdroji. 
  1. Marketplace API
    Tento zdroj informací má vždy přednost před ostatními. Veškeré možnosti se tedy zákazníkovi zobrazí tak, jak je posíláte v API. Jediný údaj, který neposíláte přes API a je ho potřeba vyplnit v tabulce plateb (záložka Platební metody) je váš bankovní účet, pokud podporujete možnost platby bankovním převodem. Pokud tento údaj nevyplníte, musíte zákazníkovi zaslat údaje o platbě přímo ve vašem potvrzovacím e-mailu.
     
  2. XML feed
    Pokud posíláte informace o dopravě v XML feedu, zobrazí se zákazníkovi typy dopravy uvedené v něm. Jedinou výjimkou je osobní odběr ve vašem obchodu, který se přes feed neposílá. Pokud osobní odběr nabízíte, vyplňte ho podle návodu níže. Doporučujeme rovněž vyplnit ostatní dopravy.
     
  3. Tabulka doprav
    Pokud nevyužíváte API ani XML feed, bereme jako zdroj informací Tabulku poplatků za dopravu. Vyplňte prosím vše podle návodu níže.

Jak tabulku vyplnit?

Veškeré nastavení provedete v Heureka Administraci na záložkách:

  • Platební metody
  • Způsoby doručení
  • Poplatky za dopravu

Každá záložka je nedílnou součástí celku a je potřeba vyplnit všechny tyto sekce. Ve výchozím stavu je Tabulka poplatků za dopravu prázdná, bez možnosti úpravy. Abyste mohli nastavit požadované způsoby dopravy s možnostmi platby a následnou cenou, musíte nejprve nastavit dostupné možnosti doručení a platby v menu Platební metody a Způsoby doručení.

Platební metody

V sekci Platební metody si nastavte platební metody, které podporujete. Naleznete zde následující možnosti:

  • Platba kartou – Tuto možnost není možné odebrat, vzhledem k tomu, že je začleněna přímo v Heureka Marketplace a zajišťuje ji Heureka. Metoda zahrnuje také Google Pay a další rychlé online platební metody. Platba kartou a online platby se realizují přes platební bránu Adyen a jsou vypláceny přes administraci Heureky. Nejsou realizovány přes e-shop.
     
  • Po přijetí – Platba při převzetí na prodejně, výdejním místě nebo kurýrovi při doručení
     
  • Bankovní převod – Tradiční bankovní převod. Vyplňte prosím údaje o svém bankovním účtu, na který chcete platbu převést. Tyto informace budou sdíleny s vaším kupujícím v potvrzovacím e-mailu při zadání objednávky. Platba bankovním převodem je realizována přímo přes e-shop. Zákazník poukazuje peníze na bankovní účet e-shopu. Peníze nejdou přes platební bránu Adyen ani přes administraci Heureky. 

 

Způsoby doručení

V sekcii Způsoby doručení nastavte veškeré dopravy, které podporujete. Dopravy jsou rozděleny na tři sekce:

  • Osobní odběr – Pokud máte prodejnu, kde je možný osobní odběr, zaškrtněte tuto možnost a ze seznamu níže vyberte požadované prodejny, kde je zboží možno odebrat. Pokud je seznam prázdný, znamená to, že jste ještě nepřidali žádnou pobočku. To proveďte v menu Nastavení -> Pobočky.
  • Doručení na adresu – Zaškrtněte tuto možnost, pokud svým kupujícím nabízíte doručení domů. Z níže uvedeného seznamu pak vyberte alespoň jednoho poskytovatele doručovacích služeb domů. Pokud nemůžete najít společnost, kterou využíváte, vyberte prosím „Vlastní přeprava“. Pokud je zboží doručenou pouze elektronicky, zvolte „Online doručení“.
  • Smluvní poskytovatelé služeb odběrných míst – Zaškrtněte prosím tuto možnost, pokud nabízíte službu doručení na výdejní místa nebo do výdejních boxů dopravců. V případě zaškrtnutí vyberte alespoň jednu poskytovanou službu ze seznamu níže.

 

Poplatky za dopravu

Sekce Poplatky za dopravu vám umožňuje všestranně nastavit různé kombinace doprav a platebních metod v návaznosti na celkové ceně nebo váze objednávky. Pokud chcete přidat novou možnost, stačí kliknout na „Přidat nový řádek“.

Informace k vyplnění:

  • Celková hodnota a celková hmotnost musí být pokryty od 0 do nekonečna (999999999). 
  • Pro stejný typ dopravy se celkové minimální a maximální hodnoty nemohou navzájem překrývat.
  • Hmotnost musí být uvedena v gramech, v celém čísle  - aktuálně se nevyužívá, prosíme nevyplňuje!
  • Cena musí být uvedena v celých korunách.

Při ukládání Tabulky poplatků za dopravu probíhá na pozadí řada kontrol, zda nedošlo k nějaké chybě v zadání. V případě nesprávného nastavení se zobrazí chybová zpráva. Setkat se můžete s následujícími chybami:

  • V cenovém rozpětí je chybná hodnota. Cenové rozpětí musí být v rozsahu 0-99999999. Zkontrolujte a proveďte potřebné úpravy, abyste mohli pokračovat. – Řešení: nastavte prosím váhu a/nebo hodnotu objednávky od 0 do nekonečna (99999999). Upozorňujeme, že k pokrytí celého rozsahu lze použít různé režimy doručení (např. pro cenu zboží 0-99 je vybrána doprava na adresu a pro cenu od 100-99999999 je možný pouze osobní odběr). 
  • Evidujeme přesah. Zkontrolujte prosím zadané údaje a opravte je! – Řešení: nastavte tyto hodnoty tak, aby se vzájemně nepřekrývaly. Upozorňujeme, že hodnoty by měly stále pokrývat celý rozsah od 0 do nekonečna.

 

F&Q

V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít možnost Doručení na adresu, co mám dělat?
Možnost doručení na adresu musí být vybrána (zaškrtnuta) v menu Způsoby doručení.

V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít možnost Osobní odběr, co mám dělat?
Možnost osobního odběru musí být vybrána (zaškrtnuta) v menu Způsoby doručení.

V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít svého partnera poskytovatele odběrného místa, co mám dělat?
V menu Způsoby doručení nebyl vybrán žádný z dostupných poskytovatelů služeb výdejního místa. Přejděte do menu Způsoby doručení a vyberte alespoň jednu z dostupných možností.

V Tabulce poplatků za dopravu nemohu najít možnost platby při obdržení, co mám dělat?
Přejděte do menu Platební metody a ujistěte se, že je v seznamu zaškrtnuta možnost Po obdržení.

Existuje způsob, jak přidat kurýra pro doručení domů, pokud není na seznamu v menu Způsoby doručení?
Momentálně ne. V tomto případě vyberte možnost Vlastní přeprava. Pokud se domníváte, že bychom tuto dopravu měli do seznamu zařadit, kontaktujte nás na [email protected].

Vybraná možnost doručení je zašedlá (neaktivní) a nelze ji v menu Způsoby doručení zrušit. Proč tomu tak je?
Znamená to, že je daná doprava využita v Tabulce poplatků za dopravu. Nejprve tedy smažte všechny řádky, kde je tato možností doručení uvedena a následně již půjde odstranit i v menu Způsobu doručení.

Jak dlouho bude trvat, než se nové nastavení projeví v nákupním procesu?
Nové možnosti by měly být dostupné ihned po uložení nastavení.

Zkontroloval jsem/vybral jsem své možnosti doručení v menu Způsoby doručení, ale při zákazníkovi se v nákupním procesu nezobrazí.
Nové možnosti je potřeba ještě přidat v Tabulce poplatků za dopravu.

Chci přidat další pobočku pro osobní odběr. Jak to udělám?
Přejděte do menu Nastavení -> Pobočky, kde přidejte novou pobočku. Po uložení by se daná pobočka měla ihned zobrazit i v menu Způsoby doručení v sekci Osobní odběr. Pobočku zaškrtněte a ujistěte se, že je uvedena i v Tabulce poplatků za dopravu

Používám Heureka Marketplce API, mám tabulku vyplňovat?
Nemusíte. Dopravy a platby nám vracíte přes API a tabulka se tedy nevyužije. Výjimkou je nastavení čísla účtu, pokud bude chtít zákaznům nabízet platbu na váš bankovní účet.

Heureka

U nás najdete přes 29 000 000 produktů a 38 100 internetových obchodů

O Heurece

  • Co je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmínky používání
  • Volná pracovní místa
  • Pro média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pro zákazníky

  • Jak nakoupit
  • Heureka v mobilu
  • Heureka radí
  • Nakupte přímo u nás
  • Nastavení souhlasu
  • Užívání cookies
  • Ochrana soukromí
  • Bezpečná platba kartou Bezpečná platba kartou

Pro partnery

  • Administrace e-shopu
  • Registrovat nový e-shop
  • Služby pro e-shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pro značky
  • Datové přehledy
  • Affiliate program
  • Edukační videa
  • Nápověda

Projekty

  • Ověřeno zákazníky
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikace partnerů
  • Black Friday
  • Udržitelný e-shop

Zákaznická linka

+420 488 570 070

Sledujte nás na sociálních sítích

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všechna práva vyhrazena.