Informace o uživateli

Odhlásit se
Administrace e-shopu
  • Nastavení
    • Přidat obchod
  • Nápověda a aktuality
    • Průvodce Heurekou pro e-shopy
    • Podmínky a důležité dokumenty
    • Přehled shop systémů

Technické podmínky pro vstup na maďarský trh

Exkluzivně pro Heureku článek vytvořilo Expandeco.

Lokalizace e-shopu

Lokalizace e-shopu je komplexní soubor několika důležitých kroků, které směřují k tomu, aby váš e-shop působil a choval se k nerozeznání od lokálních e-commerce hráčů. Zákazník tak může zjistit původ vašeho e-shopu až při kontrole VOP či faktury po online nákupu.

Mezi základní aspekty lokalizace podnikání patří:

  • Správný výběr domény / subdomény,
  • kompletní překlad webu a produktů (včetně technických hlášení a všech e-mailových oznámení),
  • lokální telefonní číslo a lokalizovaná zákaznická podpora,
  • lokální adresa pro vrácení zboží,
  • dostupné způsoby platby a doručení podle trhu,
  • přizpůsobená marketingová strategie a komunikace v rámci kampaní.

 

Doprava

Přeprava je při zásilkovém prodeji klíčovou částí celé expanzní skládačky. Je nezbytné znát aktuální trendy v doručování na daném trhu. Zvolit balíkoboxy/výdejní místa či využít služeb lok

ální pošty a oblíbených kurýrních společností. Obzvlášť při objednávce z nového e-shopu potřebuje mít zákazník při výběru formy doručení na adresu takového přepravce, se kterým již má předchozí zkušenosti.

 

Mezi nejznámější dopravce na maďarském trhu patří:

Magyar Posta, GLS, DPD, Express One, MPL, Sprinter.

 

Platba

Tak jako u přepravy jde přirozeně o klíčovou část expanze. V košíku se proto doporučuje výběr takové možnosti platby, díky které zákazník neodejde bez zaplacení. Opět platí, že je nezbytné znát trendy na daném trhu, mít zmapované služby domácí konkurence a vědět, co preferují zákazníci.

Mezi populární platební brány v Maďarsku například patří:

Barion, Simplepay, PayPal, Teya.

 

Vrácení zboží

Aktuální trendy ukazují, že možnost vrácení zboží zdarma pro zákazníka musí jít v náročných časech stranou. Postupně od toho upouštějí také největší mezinárodní hráči z fashion odvětví. Snaží se přijít s řešením, které co nejméně odradí zákazníky od nákupu a zároveň dokáže pokrýt část nákladů na vrácené zboží.

 

Zákazníci očekávají, že vrácení zboží bude probíhat stejně hladce jako samotné doručení. Výhodu mají e-shopy nabízející online formuláře či lokální sběrné adresy, které celý proces výrazně zjednodušují a zrychlují vyřízení reklamace/vratky.

 

Zákaznická podpora

 

U specifických či jiných profesionálních produktů určených pouze úzké skupině potenciálních zákazníků, je možné, že se prosadíte i se zákaznickou podporou v anglickém jazyce.

U běžných hlavních kategorií produktů, kde je vysoká konkurence či počet zemí, kde se e-commerce rozvíjí, je vyžadováno hovořit k zákazníkovi v jeho rodném jazyce. Součástí servisu pro zákazníky doporučujeme telefonní číslo s lokální předvolbou (+36 pro Maďarsko).

 

Jak na lokální zákaznickou podporu a budování týmu?

 

Obrázok, na ktorom je text, snímka obrazovky, písmo, číslo

Automaticky generovaný popis

 

Zákaznická linka je oblíbeným a preferovaným způsobem komunikace. Pokud zákazník na lince odhalí operátora se slabou maďarštinou, dochází k rychlé ztrátě důvěry v e-shop. Doporučujeme proto věnovat zvláštní pozornost budování spolehlivého a kvalitního lokálního týmu. Zásadní je dodatečné prověření znalosti maďarštiny i v podobě profesionální lokalizace webových stránek či jazykových korektur marketingové komunikace.

Maďaři totiž rádi upozorňují na nepatrné gramatické a stylistické chyby. Často opakovaným problémem bývá například i nestandardně uvedený tvar telefonních čísel, jmen (uvádějí první příjmení) či opačný formát zápisu data (rok-měsíc-den). Na rozdíl od Česka a Slovenska je v rámci komunikace e-shopu se zákazníky naprosto běžné neformální tykání.

 

Lokální řešení, doporučená infrastruktura, spolehliví obchodní partneři:

 

  • Sběrné místo pro vrácené zboží od maďarských zákazníků
  • Překlady a lokalizace e-shopu do maďarštiny
  • Maďarská zákaznická podpora na míru e-shopu
  • E-shopová řešení, překlad feedu, shipping...

 

BONUS PRO E-SHOP

Export Academy úplně zdarma!

Účastí v programu Export Academy (v hodnotě 2490 Kč) získáte neomezený přístup ke 28 hodinám odborných přednášek a rozhovorů s 15 e-commerce specialisty, z předních e-commerce značek jako Heureka, Expandeco, Packeta, Shopsys, Acomware, Legitas. Součástí obsahu jsou také všechny prezentace v PDF formátu.


Pro získání přístupu zdarma by stačilo napsat na e-mail [email protected] s heslem HEUREKA a obratem získáte bezplatný přístup do akademie.

Heureka

U nás najdete přes 29 000 000 produktů a 38 100 internetových obchodů

O Heurece

  • Co je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmínky používání
  • Volná pracovní místa
  • Pro média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pro zákazníky

  • Jak nakoupit
  • Heureka v mobilu
  • Heureka radí
  • Nakupte přímo u nás
  • Nastavení souhlasu
  • Užívání cookies
  • Ochrana soukromí
  • Bezpečná platba kartou Bezpečná platba kartou

Pro partnery

  • Administrace e-shopu
  • Registrovat nový e-shop
  • Služby pro e-shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pro značky
  • Datové přehledy
  • Affiliate program
  • Edukační videa
  • Nápověda

Projekty

  • Ověřeno zákazníky
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikace partnerů
  • Black Friday
  • Udržitelný e-shop

Zákaznická linka

+420 488 570 070

Sledujte nás na sociálních sítích

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všechna práva vyhrazena.