Exkluzivně pro Heureku článek vytvořilo Expandeco.
Lokalizace e-shopu je komplexní soubor několika důležitých kroků, které směřují k tomu, aby váš e-shop působil a choval se k nerozeznání od lokálních e-commerce hráčů. Zákazník tak může zjistit původ vašeho e-shopu až při kontrole VOP či faktury po online nákupu.
Mezi základní aspekty lokalizace podnikání patří:
Přeprava je při zásilkovém prodeji klíčovou částí celé expanzní skládačky. Je nezbytné znát aktuální trendy v doručování na daném trhu. Zvolit balíkoboxy/výdejní místa či využít služeb lok
ální pošty a oblíbených kurýrních společností. Obzvlášť při objednávce z nového e-shopu potřebuje mít zákazník při výběru formy doručení na adresu takového přepravce, se kterým již má předchozí zkušenosti.
Mezi nejznámější dopravce na maďarském trhu patří:
Magyar Posta, GLS, DPD, Express One, MPL, Sprinter.
Tak jako u přepravy jde přirozeně o klíčovou část expanze. V košíku se proto doporučuje výběr takové možnosti platby, díky které zákazník neodejde bez zaplacení. Opět platí, že je nezbytné znát trendy na daném trhu, mít zmapované služby domácí konkurence a vědět, co preferují zákazníci.
Mezi populární platební brány v Maďarsku například patří:
Barion, Simplepay, PayPal, Teya.
Aktuální trendy ukazují, že možnost vrácení zboží zdarma pro zákazníka musí jít v náročných časech stranou. Postupně od toho upouštějí také největší mezinárodní hráči z fashion odvětví. Snaží se přijít s řešením, které co nejméně odradí zákazníky od nákupu a zároveň dokáže pokrýt část nákladů na vrácené zboží.
Zákazníci očekávají, že vrácení zboží bude probíhat stejně hladce jako samotné doručení. Výhodu mají e-shopy nabízející online formuláře či lokální sběrné adresy, které celý proces výrazně zjednodušují a zrychlují vyřízení reklamace/vratky.
U specifických či jiných profesionálních produktů určených pouze úzké skupině potenciálních zákazníků, je možné, že se prosadíte i se zákaznickou podporou v anglickém jazyce.
U běžných hlavních kategorií produktů, kde je vysoká konkurence či počet zemí, kde se e-commerce rozvíjí, je vyžadováno hovořit k zákazníkovi v jeho rodném jazyce. Součástí servisu pro zákazníky doporučujeme telefonní číslo s lokální předvolbou (+36 pro Maďarsko).
Jak na lokální zákaznickou podporu a budování týmu?
Zákaznická linka je oblíbeným a preferovaným způsobem komunikace. Pokud zákazník na lince odhalí operátora se slabou maďarštinou, dochází k rychlé ztrátě důvěry v e-shop. Doporučujeme proto věnovat zvláštní pozornost budování spolehlivého a kvalitního lokálního týmu. Zásadní je dodatečné prověření znalosti maďarštiny i v podobě profesionální lokalizace webových stránek či jazykových korektur marketingové komunikace.
Maďaři totiž rádi upozorňují na nepatrné gramatické a stylistické chyby. Často opakovaným problémem bývá například i nestandardně uvedený tvar telefonních čísel, jmen (uvádějí první příjmení) či opačný formát zápisu data (rok-měsíc-den). Na rozdíl od Česka a Slovenska je v rámci komunikace e-shopu se zákazníky naprosto běžné neformální tykání.
Lokální řešení, doporučená infrastruktura, spolehliví obchodní partneři:
BONUS PRO E-SHOP
Export Academy úplně zdarma!
Účastí v programu Export Academy (v hodnotě 2490 Kč) získáte neomezený přístup ke 28 hodinám odborných přednášek a rozhovorů s 15 e-commerce specialisty, z předních e-commerce značek jako Heureka, Expandeco, Packeta, Shopsys, Acomware, Legitas. Součástí obsahu jsou také všechny prezentace v PDF formátu.
Pro získání přístupu zdarma by stačilo napsat na e-mail [email protected] s heslem HEUREKA a obratem získáte bezplatný přístup do akademie.