Níže naleznete, jak by mělo ideálně probíhat zpracování objednávky vytvořené přes Heureka Marketplace. Pokud využíváte API, pak pro vás některé kroky nejsou relevantní. Při plném využití API vyřizujete objednávky ve svém systému a administraci k tomuto účelu nemusíte využívat vůbec.
Jednotlivé kroky zpracování objednávky můžeme rozdělit na:
Zákazník po vložení zboží do košíku prochází procesem zadání objednávky. Zde vybírá množství produktů, způsob platby a preferovanou dopravu. Informace jsou aktualizovány podle vámi zvoleného napojení (seřazeno zleva podle přednosti).
API | XML | Administrace | |
Množství, dostupnost | GET products/availability | <DELIVERY_DATE> | - |
Doprava, platební metoda | GET payment/delivery | <DELIVERY> |
Způsob platby,
Způsoby doručení,
Tabulka poplatků za dopravu,
|
Zákazník od nás po vytvoření objednávky obdrží automatický e-mail se shrnutím objednávky.
Po vytvoření objednávky zákazníkem, respektive po úspěšném zaplacení v případě zvolení online platby, je objednávka vytvořena v systému Heureky. Objednávku pak naleznete v administraci v menu Seznam objednávek. Zákazník od Heureky obdrží shrnutí objednávky. Pokud využíváte API metodu volání POST order/send, je objednávka automaticky zaslána do vašeho systému. V případě, že API nevyužíváte a pracujete v režimu bez API jste noAPI, naleznete objednávku v Heureka administraci v seznamu objednávek.
Pokud chcete dostávat informaci o objednávce do e-mailu, zaškrtněte v menu Marketplace, seznam objednávek pole “Chci být informován o přijatých objednávkách e-mailem na adresu:” a vyplňte preferovaný e-mail na výše zmíněné stránce s objednávkami.
Pokud využíváte API napojení (využíváte API metodu POST order/send), objednávku zpracujete standardně ve svém systému. Pokud je vše správně nastaveno, veškeré informace se předávají skrze API volání. Je též možné nastavit volání oběma směry, tzn. od vás k nám a od nás k vám. Jednotlivé metody jsou pak popsány v API dokumentaci a Changelogu.
V případě, že API napojení nevyužíváte, je potřeba objednávky zpracovávat manuálně. Veškeré informace o zákazníkovi, objednaném zboží a způsobu doručení, naleznete v administraci Heureky, v Seznamu objednávek. Stav objednávek je možné změnit v detailu objednávky.
Pokud využíváte API napojení, změny stavů se k nám přenáší automaticky. Například pokud stav objednávky změníte na “expedováno”, daný stav se k nám přenese automaticky (metoda PUT order/status), případně si ho sami aktualizujeme (metoda GET order/status). Plné napojení pomocí API je tedy komfortnější a doporučujeme jej všem středním a velkým e-shopům. Stejným způsobem změníte stav objednávky na “dokončeno” nebo “storno”.
Jestliže neměníte stavy objednávek, po 21 dnech jsou systémem automaticky označeny za dokončené. Objednávku můžete z vaší strany stornovat pouze, pokud ještě nebyla dokončena. Pokud potřebujete stornovat dokončenou objednávku, kontaktujte naší zákaznickou podporu.
V případě storna objednávky žádný e-mail nezasíláme, nezapomeňte zákazníka informovat po vlastní ose.
V případě, že API nevyužíváte změnu stavu provedete v administraci na detailu objednávky. Na detail objednávky se dostanete v menu Marketplace, seznam objednávek a kliknutím na číslo objednávky.
Objednávku můžete označit, jako probíhající, dokončenou nebo stornovanou.
Pokud o objednávce víte, využijte stav “Označit jako probíhající” pro rozlišení nových objednávek. Jakmile je objednávka převzatá zákazníkem, změňte stav objednávky na “Dokončit”. Stejným způsobem můžete objednávku stornovat. Stačí manuálně nastavit stav “Stornovat”.
Jestliže neměníte stavy objednávek, po 21 dnech jsou systémem automaticky označeny za dokončené. Objednávku můžete z vaší strany stornovat pouze, pokud ještě nebyla dokončena. Pokud potřebujete stornovat dokončenou objednávku, kontaktujte naší zákaznickou podporu.
POZOR:
Pokud byla objednávka zaplacena předem přes Adyen (online platba, platba kartou, Google Pay, Apple Pay) dochází k automatické refundaci zákazníkovi ze strany Adyenu. V případě storna takovéto objednávky proto nezadávejte požadavek na vrácení z vaší strany.
V případě storna objednávky žádný e-mail nezasíláme, nezapomeňte zákazníka informovat po vlastní ose.
Pokud vám zákazník objednávku vrátí ve 14denní, respektive 90denní lhůtě, lze tuto objednávku nastavit do stavu “Vráceno”. Provize z prodeje je následně dobropisována. V případě, že zákazník využil online platební metodu, platba se mu vrátí zpět stejně jako při stornu.
Více o procesu vrácení zboží se dozvíte v článku Jak vyřídit požadavek na vrácení objednávky.