Níže naleznete, jak by mělo ideálně probíhat zpracování objednávky vytvořené přes Heureka Marketplace. Pokud využíváte API, pak pro vás některé kroky nejsou relevantní. Při plném využití API vyřizujete objednávky ve svém systému a administraci k tomuto účelu nemusíte využívat vůbec.
Jednotlivé kroky zpracování objednávky můžeme rozdělit na:
Zákazník po vložení zboží do košíku prochází procesem zadání objednávky. Zde vybírá množství produktů, způsob platby a preferovanou dopravu. Informace jsou aktualizovány podle vámi zvoleného napojení (seřazeno zleva podle přednosti).
API | XML | Administrace | |
Množství, dostupnost | GET products/availability | <DELIVERY_DATE> | - |
Doprava, platební metoda | GET payment/delivery | <DELIVERY> |
Způsob platby,
Způsoby doručení,
Tabulka poplatků za dopravu,
|
Po odeslání objednávky zákazníkem, respektive po úspěšném zaplacení v případě zvolení online platby, je objednávka vytvořena v systému Heureky. Objednávku pak naleznete v administraci v menu Seznam objednávek. Zákazník obdrží shrnutí objednávky a v případě, že využíváte API volání POST order/send, je objednávka zaslána do vašeho systému.
Pokud chcete dostávat informaci o objednávce do e-mailu, zaškrtněte pole “Chci být informován o přijatých objednávkách e-mailem na adresu:” a vyplňte preferovaný e-mail na výše zmíněné stránce s objednávkami.
Pokud využíváte API napojení (využíváte API metodu POST order/send), objednávku zpracujete standardně ve svém systému. Pokud je vše správně nastaveno, veškeré informace se předávají skrze API volání. Je též možné nastavit volání oběma směry, tzn. od vás k nám a od nás k vám. Jednotlivé metody jsou pak popsány v API dokumentaci.
Pokud například změníte stav objednávky na “expedováno”, daný stav se k nám přenese automaticky (metoda PUT order/status), případně si ho sami aktualizujeme (metoda GET order/status). Plné napojení pomocí API je tedy komfortnější a doporučujeme jej všem středním a velkým e-shopům.
V případě, že API napojení nevyužíváte, je potřeba objednávky zpracovávat manuálně. Veškeré informace o zákazníkovi, objednaném zboží a způsobu doručení, naleznete v administraci Heureky, v Seznamu objednávek.
Detail objednávky si zobrazíte kliknutím na její číslo. Jakmile je hotovo, nastavte manuálně stav “Dokončeno”.
Chcete-li objednávku stornovat, obchody využívající API napojení (PUT order/status směrem k nám), jednoduše nastaví stav “stornováno” ve svém systému a pomocí API volání se k nám do Heureky stav přenese.
Obchody nevyužívající API napojení provedou storno objednávky skrze administraci Heureky, a to v detailu dané objednávky, pomocí tlačítka “Stornovat”. Objednávku lze stornovat pouze, pokud ještě nebyla dokončena.
POZOR:
Pokud byla objednávka zaplacena předem přes Adyen (online platba, platba kartou, Google Pay, Apple Pay) dochází k automatické refundaci zákazníkovi ze strany Adyenu. V případě storna takovéto objednávky proto nezadávejte požadavek na vrácení z vaší strany.
Pokud vám zákazník objednávku vrátí ve 14denní, respektive 90denní lhůtě, lze tuto objednávku nastavit do stavu “Vráceno”. Provize z prodeje je následně dobropisována. V případě, že zákazník využil online platební metodu, platba se mu vrátí zpět stejně jako při stornu.
Více o procesu vrácení zboží se dozvíte v článku Jak vyřídit požadavek na vrácení objednávky.