I přesto, že se snažíme o co nejhladší přechod, bez pár úprav a zásahů do provozu se bohužel neobejdeme. Následující body tedy měl zkontrolovat každý e-shop, který na Heureka Marketplace působí.
Abychom zajistili ty nejlepší služby pro zákazníky i obchodníky, kteří Heureka Marketplace využívají, rozhodli jsme se změnit platebního poskytovatele. Nově tedy budou veškeré platební operace spojené s nákupem a výplatami poskytovány přes nástroj Adyen. Abychom však mohli nového platebního poskytovatele využívat, máme ze zákona povinnost veškeré obchody ověřit.
Veškeré podrobnosti k ověření naleznete v článku KYC - Jak ověřit svůj obchod pro využívání online plateb?
Vámi nabízené dopravy a platby můžete poskytnout přes více zdrojů:
Zatímco u Marketplace API se v zásadě mnoho nemění, u dalších zmiňovaných je rozdílná úroveň úprav. Postupujte proto podle jednoho z následujících bodů.
Platby a dopravy se nadále zobrazují podle toho, co nám zasíláte přes API. Změna však nastává v způsobu platby na bankovní účet. Ta již nově nebude probíhat přes Heureku, ale zákazníkovi bude poskytnuté číslo účtu přímo obchodu. Chcete-li, aby zákazník obdržel číslo účtu ve shrnutí objednávky, které posíláme po vytvoření objednávky, zaškrtněte tuto možnost a zadejte číslo účtu v menu Způsob platby v Heureka administraci. Jako variabilní symbol zákazník použije číslo objednávky z Heureky. Pokud vám to nevyhovuje, doporučujeme zasílat platební údaje ve vašem potvrzovacím emailu a pole v administraci nevyplňovat.
Dopravy, i platby za ně, jsou zákazníkovi nadále nabídnuty tak, jak je uvádíte v XML feedu. Jedinou výjimkou je osobní odběr, který v XML feedu zaslat nelze. Aby byl tedy zákazníkovi nabídnutý, je potřeba ho vyplnit v Tabulce poplatků za dopravu v Heureka administraci. K tomu, jak ho správně vyplnit, vám pomůže článek Jak vyplnit tabulku plateb a doprav.
Další změnou je, že platba na bankovní účet, již nově nebude probíhat přes Heureku, ale zákazníkovi bude poskytnuté číslo účtu přímo obchodu. Chcete-li, aby zákazník obdržel číslo účtu ve shrnutí objednávky, které posíláme po vytvoření objednávky, zaškrtněte tuto možnost a zadejte číslo účtu v menu Způsob platby v Heureka administraci. Jako variabilní symbol zákazník použije číslo objednávky z Heureky.
Aby se dopravy a platby správně zobrazovaly na detailu produktu, je potřeba je mít nadále vyplněné v Nastavení cen dopravy. Aby se však zobrazily i v Heureka Marketplace, je potřeba je nově vyplnit i v propracovanější Tabulce poplatků za dopravu, a to podle návodu Jak vyplnit tabulku plateb a doprav.
Další změnou je, že platba na bankovní účet, již nově nebude probíhat přes Heureku, ale zákazníkovi bude poskytnuté číslo účtu přímo obchodu. Chcete-li, aby zákazník obdržel číslo účtu ve shrnutí objednávky, které posíláme po vytvoření objednávky, zaškrtněte tuto možnost a zadejte číslo účtu v menu Způsob platby v Heureka administraci. Jako variabilní symbol zákazník použije číslo objednávky z Heureky.
Stávající API by mělo být kompatibilní s novým Marketplace. Několik změn zde ale nastane. Využíváte-li API, podívejte se na dokumentaci změn do Changelogu pro One Marketplace API a ověřte u svého programátora nebo e-shopového řešení, že vás tyto drobné změny neovlivní.
Největší změnou je především přesun celého technického řešení naší platformy na Google Cloud. To znamená změnu IP adres, ze kterých s vaším systémem komunikujeme. Ověřte tedy, že tyto IP adresy neblokujete, případně je máte přidané na whitelist IP adres.
Údaje, které jste zadali během registrace, poskytujeme zákazníkům. Zkontrolujte si, že jsou stále aktuální, aby nedošlo k nedorozumění třeba při vrácení zboží. Údaje pro vrácení zboží si zkontrolujte v současném nastavení v záložce Údaje pro vrácení zboží, a kontaktní údaje na svou podporu v záložce Kontaktní údaje.
Nový systém = nový vzhled a některé procesy. Podívejte se na následující články, aby vás nic nezaskočilo.
Z důvodu změny platebního poskytovatele upravujeme i některé postupy. To se týká i logiky fakturace provizí z prodeje. Nově se tak jinak fakturuje objednávka placená online platbou a jinak objednávka na dobírku či platbou na bankovní účet přímo prodejci. Další novinkou je možnost stáhnutí detailního rozpisu všech objednávek zahrnutých ve fakturaci ve formátu CSV.
Jak se bude nově fakturovat zjistíte v článku Jak funguje fakturace provizí?
Nově se veškeré prostředky budou vyplácet automaticky všem obchodníkům.
Veškeré informace, zjistíte v článku Jak se vyplácejí peníze za objednávky hrazené online platbou?
Způsob zpracování objednávky, kterou obdržíte přes Heureka Marketplace, zůstává relativně stejný. Hlavní změnou je automatická refundace zákazníkovi v případě stornování objednávky placené předem přes Adyen (online platba, platba kartou, Google Pay, Apple Pay). V případě storna takovéto objednávky proto nezadávejte požadavek na vrácení z vaší strany.
Více o procesu zpracování objednávek se dozvíte v článku Jak zpracovávat objednávky?
V tomto případě se nic nemění. I přesto zde informaci zmiňujeme, protože povinné parametry jsou častou příčinou neaktivních nabídek nejen v Heureka Marketplace, ale i v klasickém zobrazení na produktových kartách.
Zkontrolujte si tedy, jestli máte vše správně nastaveno: Co jsou to povinné parametry a jak s nimi pracovat?
Možnost vrátit nevyhovující produkt přes Zásilkovnu zcela zdarma stále platí. Nově je však celý proces plně integrován do prostředí Heureka administrace.
Více, jak celý proces bude fungovat, se dozvíte v článku Jak vyřídit požadavek na vrácení objednávky?