Sortiment report vám pomůže jednoduše zanalyzovat cenovou konkurenceschopnost jednotlivých produktů nebo zjistit jejich popularitu.
Sortiment report obsahuje klíčové údaje hlavně pro pracovníky e-shopů zodpovědné za strukturu sortimentu a cenotvorbu. Klíčové údaje zahrnují počet konkurentů nabízejících produkt, srovnání ceny e-shopu s trhem, možnost řadit podle popularity produktu na Heurece atd. Mají podobu exportu dat ve volitelném formátu (XLS, XML a CSV) a jsou dostupné online po dobu 3 měsíců. Sortiment reporty ve formátu XLS se generují maximálně do 32 000 produktů.
V případě cenového srovnání report neobsahuje jména konkurenčních e-shopů, ukazuje jen cenové rozvrstvení na trhu.
Report obsahuje pouze produkty, které jsou v době generování zařazené do katalogu Heureky (spárované).
Sortiment Report je určen pouze pro e-shopy s certifikátem Ověřeno zákazníky, které jsou v PPC režimu a mají spárovaný alespoň 1 produkt. V případě, že není některá z těchto podmínek splněna, záložka Sortiment report z administrace e-shopu zmizí.
Report naleznete v administraci e-shopu pod záložkou Statistiky a reporty - Sortiment Report.
V nastavení si můžete také nastavit, zda si přejete obdržet potvrzení e-mailem o vygenerování reportu (potvrzení obdržíte na e-mail uvedený v kontaktních údajích, zaslání na jinou e-mailovou adresu není možné). Report si můžete vygenerovat maximálně jednou za hodinu.
Sortiment report je možné z naší strany stahovat pouze manuálně v administraci e-shopu, jiné možnosti prozatím nenabízíme.
Nevíte, jak se Sortiment reportem pracovat? Přečtěte si níže pár základních rad.
Jak pracovat s produkty, které nabízíte pouze vy bez další konkurence? Podívejte se na naše tipy.
Segment = název sekce na Heureka.cz
Kategorie = název kategorie na Heureka.cz
Jméno produktu = název produktu uvedený v XML souboru e-shopu
Id produktu = unikátní označení produktu na Heurece
Výrobce = název výrobce produktu
EAN = jednoznačné označení jednotlivých druhů zboží ve formátu EAN 13 (více o EAN kódu)
Item ID = unikátní označení produktu v rámci e-shopu
Vaše URL = odkaz na stránku s nabídkou daného výrobku v e-shopu
Heureka URL = odkaz na stránku produktu s porovnáním cen ostatních e-shopů
Počet e-shopů prodávajících produkt = počet e-shopů, které daný produkt v rámci Heureka.cz nabízejí
Popularita produktu na trhu = relativní hodnota, která ukazuje, jak je produkt populární. Čím vyšší číslo, tím populárnější produkt. Tato hodnota vám pomůže porovnat nejoblíbenější produkty ve vašem sortimentu a zaměřit se na ně. Popularita je založena na oblíbenosti produktu u uživatelů za posledních 8 dní.
Vaše cena = koncová cena produktu s DPH, vč. autorských a recyklačních poplatků
Vaše pozice dle ceny = pozice, na které je e-shop při porovnání od nejnižší ceny. Nabídky doporučených obchodů nejsou brány v potaz.
Vaše pozice dle biddingu = průměrná pozice nabídky na detailu produktu, na kterou bylo za poslední 3 dny kliknuto. Např.: byla-li nabídka na třetím místě mezi doporučenými obchody, uloží se jako 3., byla-li nabídka první hned pod doporučenými obchody se třemi nabídkami, uloží se 5. atd.
Pokud na nabídku za 3 dny kliknuto nebylo, je to průměrná pozice za celou kategorii, ve které se nabídka nachází.
Např.: v jedné kategorii má e-shop 3 nabídky (A, B a C).
Cena za proklik = maximální cena za proklik. Je to cena, kterou máte nastavenou na konkrétní nabídku (v administraci nebo feedu). Pokud na nabídku nebiddujete, platí cena prokliku nastavená na sekci. Pokud ani tu nemáte nastavenou, platí minimální cena prokliku v dané sekci.
Nejnižší cena = nejnižší cenová nabídka daného produktu
Price min2 - Price min10 = ceny 9 obchodů s nejnižší cenou
Price max10 - Price max2 = ceny 9 obchodů s nejvyšší cenou
Nejvyšší cena = nejvyšší cenová nabídka daného produktu