Informace o uživateli

Odhlásit se
Administrace e-shopu
  • Nastavení
    • Přidat obchod
  • Nápověda a aktuality
    • Průvodce Heurekou pro e-shopy
    • Podmínky a důležité dokumenty
    • Přehled shop systémů

Co je Sortiment report a s čím vám pomůže?

Sortiment report vám pomůže jednoduše zanalyzovat cenovou konkurenceschopnost jednotlivých produktů nebo zjistit jejich popularitu. 

Sortiment report obsahuje klíčové údaje hlavně pro pracovníky e-shopů zodpovědné za strukturu sortimentu a cenotvorbu. Klíčové údaje zahrnují počet konkurentů nabízejících produkt, srovnání ceny e-shopu s trhem, možnost řadit podle popularity produktu na Heurece atd. Mají podobu exportu dat ve volitelném formátu (XLS, XML a CSV) a jsou dostupné online po dobu 3 měsíců. Sortiment reporty ve formátu XLS se generují maximálně do 32 000 produktů.

V případě cenového srovnání report neobsahuje jména konkurenčních e-shopů, ukazuje jen cenové rozvrstvení na trhu.

Report obsahuje pouze produkty, které jsou v době generování zařazené do katalogu Heureky (spárované). 

Sortiment Report je k dispozici zdarma všem obchodům, které jsou v PPC režimu a mají spárovaný alespoň 1 produkt. V případě, že není některá z těchto podmínek splněna, záložka Sortiment report z administrace e-shopu zmizí.

Report naleznete v administraci e-shopu pod záložkou Statistiky a reporty - Sortiment Report.

V nastavení si můžete také nastavit, zda si přejete obdržet potvrzení e-mailem o vygenerování reportu (potvrzení obdržíte na e-mail uvedený v kontaktních údajích, zaslání na jinou e-mailovou adresu není možné). Report si můžete vygenerovat maximálně jednou za hodinu.

Sortiment report je možné z naší strany stahovat pouze manuálně v administraci e-shopu, jiné možnosti prozatím nenabízíme.

Nevíte, jak se Sortiment reportem pracovat? Přečtěte si níže pár základních rad.

  • Vyberte v reportu produkty, které nabízíte s minimálně jedním konkurenčním obchodem.
  • Seřaďte si produkty dle popularity od nejvyšší po nejnižší.
  • Vyhodnoťte si cenovou konkurenceschopnost u nejpopulárnějších produktů z vašeho sortimentu.
  • Na základě zjištěných informací můžete u dražších produktů využít např. bidding a produkt posunout na lepší pozici na kartě daného produktu. Nebo produkt zviditelněte oproti levnější konkurenci např. přidáním dárku k objednávcenebo dopravou zdarma.

Jak pracovat s produkty, které nabízíte pouze vy bez další konkurence? Podívejte se na naše tipy.

Co znamenají jednotlivé pojmy v Sortiment reportu?

Segment = název sekce na Heureka.cz

Kategorie = název kategorie na Heureka.cz

Jméno produktu = název produktu uvedený v XML souboru e-shopu

Id produktu = unikátní označení produktu na Heurece

Výrobce = název výrobce produktu

EAN = jednoznačné označení jednotlivých druhů zboží ve formátu EAN 13 (více o EAN kódu)

Item ID = unikátní označení produktu v rámci e-shopu

Vaše URL = odkaz na stránku s nabídkou daného výrobku v e-shopu

Heureka URL = odkaz na stránku produktu s porovnáním cen ostatních e-shopů

Počet e-shopů prodávajících produkt = počet e-shopů, které daný produkt v rámci Heureka.cz nabízejí

Popularita produktu na trhu = relativní hodnota, která ukazuje, jak je produkt populární. Čím vyšší číslo, tím populárnější produkt. Tato hodnota vám pomůže porovnat nejoblíbenější produkty ve vašem sortimentu a zaměřit se na ně. Popularita je založena na oblíbenosti produktu u uživatelů za posledních 8 dní.

Vaše cena = koncová cena produktu s DPH, vč. autorských a recyklačních poplatků

Vaše pozice dle ceny = pozice, na které je e-shop při porovnání od nejnižší ceny. Nabídky doporučených obchodů nejsou brány v potaz.

Vaše pozice dle biddingu = průměrná pozice nabídky na detailu produktu, na kterou bylo za poslední 3 dny kliknuto. Např.: byla-li nabídka na třetím místě mezi doporučenými obchody, uloží se jako 3., byla-li nabídka první hned pod doporučenými obchody se třemi nabídkami, uloží se 5. atd.

Pokud na nabídku za 3 dny kliknuto nebylo, je to průměrná pozice za celou kategorii, ve které se nabídka nachází. 

Např.: v jedné kategorii má e-shop 3 nabídky (A, B a C). 

  • A zaznamenala za 3 dny 3 kliky na 4., 6. a 5. pozici, zobrazí se 5.
  • B měla jeden klik na 1. pozici, zobrazí se 1.
  • Na produkt C se nekliklo vůbec, zobrazí se průměr z A i B, tedy 4 ((4+6+5+1) / 4 = 4)

Cena za proklik = maximální cena za proklik. Je to cena, kterou máte nastavenou na konkrétní nabídku (v administraci nebo feedu). Pokud na nabídku nebiddujete, platí cena prokliku nastavená na sekci. Pokud ani tu nemáte nastavenou, platí minimální cena prokliku v dané sekci.

Nejnižší cena = nejnižší cenová nabídka daného produktu

Price min2 - Price min10 = ceny 9 obchodů s nejnižší cenou

Price max10 - Price max2 = ceny 9 obchodů s nejvyšší cenou    

Nejvyšší cena = nejvyšší cenová nabídka daného produktu


 

 

Heureka

U nás najdete přes 29 000 000 produktů a 38 100 internetových obchodů

O Heurece

  • Co je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmínky používání
  • Volná pracovní místa
  • Pro média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pro zákazníky

  • Jak nakoupit
  • Heureka v mobilu
  • Heureka radí
  • Nakupte přímo u nás
  • Nastavení souhlasu
  • Užívání cookies
  • Ochrana soukromí
  • Bezpečná platba kartou Bezpečná platba kartou

Pro partnery

  • Administrace e-shopu
  • Registrovat nový e-shop
  • Služby pro e-shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pro značky
  • Datové přehledy
  • Affiliate program
  • Edukační videa
  • Nápověda

Projekty

  • Ověřeno zákazníky
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikace partnerů
  • Black Friday
  • Udržitelný e-shop

Zákaznická linka

+420 488 570 070

Sledujte nás na sociálních sítích

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všechna práva vyhrazena.